SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gemius wprowadza parametry faktycznej widoczności reklam

Firma Gemius w swoim adserwerze AdOcean udostępniła cztery wskaźniki określające, jaka część wyświetleń reklamy i przez jaki czas rzeczywiście była widoczna dla internautów.

Nowe wskaźniki Gemius są dwojakiego rodzaju typu. Parametr inscreen określa wyświetlenia reklamy display, która była widoczna na ekranie co najmniej w połowie przez minimum jedną sekundę, oraz reklamy wideo, której okno było widoczne na ekranie co najmniej w połowie przez minimum dwie następujące po sobie sekundy. Parametr dwell oznacza świadomą interakcję użytkownika z reklamą (np. najechanie kursorem bądź w przypadku urządzeń mobilnych kliknięcie w reklamę). I tak cookie inscreen to liczba użytkowników, którzy widzieli reklamę, a cookie dwell - liczba użytkowników, którzy świadomie weszli w interakcję z reklamą.

- Nowa funkcjonalność jest uniwersalna. Może być wykorzystywana zarówno przy kampaniach banerowych, jak również przy kampaniach wideo, niezależnie od urządzenia, na którym wyświetlana jest reklama. Umożliwia ona też rozszerzenie oferty reklamowej naszych klientów o nowe produkty reklamowe typu premium - wylicza Michał Włodarczyk, head of publishers & ad networks team w Gemiusie odpowiadający za współpracę z wydawcami. - Chcieliśmy dostarczyć naszym klientom narzędzie, które jest odpowiedzią na oczekiwania rynku - dodaje.

W 2013 roku firma badawcza ComScore podała, że według jej pomiarów ponad połowa emitowanych reklam internetowych tak naprawdę nie jest widziana przez odbiorców, ponieważ są wyświetlane w innych częściach serwisów niż te przeglądane przez użytkowników. Jesienią ub.r. koncern Unilever i obsługująca go grupa domów mediowych GroupM zapowiedzieli, że zamierzają płacić tylko za spoty odtworzone z dźwiękiem i po kilknięciu przez użytkowników oraz reklamy display obejrzane w całości (więcej o tym). Wywołało to sporą dyskusję w branży internetowej o modelach pomiaru emisji reklam i ich rozliczeń (przeczytaj komentarze zebrane przez Wirtualnemdia.pl).

Dołącz do dyskusji: Gemius wprowadza parametry faktycznej widoczności reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ru
Ruch Gemiusa dobry, tylko dlaczego taki delikatny? Wydawcy chyba nie rozumieja, ze sami sobie strzelaja w stope, kiedy zaczynaja automatycznie odtwarzac wideo. Wqr... mnie to zwlaszcza, gdy przegladam witryny podczas podrozy. Przeczytam 10 artykulow na Axlu czy WP, a pozniej sie okazuje, ze 80 MB poszlo. Gdzie, jak? 80 MB to mi wystarczy na tydzien uzywania Skype na urlopie!
0 0
odpowiedź
User
pavv
Ja się już nauczyłem omijać wzrokiem reklamy. To, że ona jest na jakiejś stronie nie znaczy że ją widziałem, a co do reklam video to jak widzę czas ile potrwa reklama zaczynam patrzeć w sufit i liczeć. Skuteczność reklam internetowych niestety zbliża się do poziomu 1%, a zainteresowanie nimi do 0,001%.
0 0
odpowiedź
User
?!?
To może jeszcze realne statystyki?
0 0
odpowiedź