Gemius zajmie się dla TVP pomiarem treści i ruchu w internecie
Spółka Gemius wygrała przetarg Telewizji Polskiej i na jej zlecenie zajmie się pomiarem treści multimedialnych oraz ruchu w witrynach internetowych - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Umowę z nią zawrze na rok.
Gemius był jedyną firmą, która złożyła ofertę w tym przetargu. Zaproponowała cenę 709,6 tys. zł, czyli poniżej kwoty, jaką na ten cel zamierzała przeznaczyć TVP - było to 836,4 tys. zł.
Zakresem pomiaru ruchu w witrynach internetowych Telewizji Polskiej mają być objęte m.in. zachowania użytkowników na witrynach internetowych, korzystanie ze stron i aplikacji internetowych.
Pomiar będzie obejmować treści multimedialne audio i wideo, w tym reklamy emitowane przez dedykowane odtwarzacze wideo osadzone na stronach portali należących do TVP, w aplikacjach, jak również materiałów wideo osadzonych na stronach
lub w aplikacjach podmiotów trzecich, korzystających z playerów Telewizji Polskiej.
Pomiar obejmie wszystkie kontrolowane przez publicznego nadawcę domeny, serwisy, aplikacje mobilne, smart TV, HBB TV oraz treści multimedialne, wykorzystywane
za pośrednictwem komputerów, telewizorów i urządzeń mobilnych przez użytkowników z i spoza obszaru Polski.
Umowa z Gemiusem zostanie zawarta na rok.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W 2021 roku przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się o 7,2 proc. do 3,25 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,7 proc. do 3,12 mld zł zysk netto skurczył się ze 198,32 do 3,89 mln zł.
W planie finansowym na br. Telewizja Polska zapisała wzrost przychodów do 3,42 mld zł, zwiększyć mają się zarówno wpływy z reklam i sponsoringu, jak i rekompensaty abonamentowej. W górę pójdą też koszty energii i usług zewnętrznych, a ze sprzedaży obligacji skarbowych nadawca spodziewa się minimum 171 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Gemius zajmie się dla TVP pomiarem treści i ruchu w internecie