SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Globalny rynek reklamowy zyska w br. 4 proc. Najbardziej w górę internet, w dół tylko prasa

Dom mediowy Carat obniżył z 4,6 proc. do 4 proc. prognozę tegorocznego wzrostu globalnych wydatków reklamowych. Najwięcej zyska internet, do którego trafi już prawie jedna czwarta wszystkich budżetów, natomiast spadki zanotują dzienniki i magazyny. Niezmiennie ponad 40 proc. rynku stanowią reklamy telewizyjne.

Według analityków Caratu w br. wydatki reklamowe na całym świecie zwiększą się o 4 proc., do 529 mld dolarów, a w przyszłym roku o kolejne 4,7 proc. Identyczną prognozę wzrostu na rynku w br. przedstawił niedawno ZenithOptimedia, według którego w 2016 roku nakłady marketingowe wzrosną o 5 proc. (zobacz szczegóły).

Carat szacuje, że w br. reklama telewizyjna zyska 2,6 proc., reklama radiowa - 1,3 proc., kinowa - 4,7 proc., outdoorowa - 3,4 proc., a internetowa - aż 15,7 proc. Natomiast gazety stracą 4,4 proc. wpływów reklamowych, a magazyny - 2 proc. Podobnego rzędu zmiany mają nastąpić w przyszłym roku.

Do telewizji trafi w br. 42 proc. wszystkich wydatków reklamowych, a w przyszłym roku będzie to o 0,7 pkt proc. mniej. Spadek udziału w rynku reklamowym zanotują też gazety i magazyny, natomiast spory wzrost osiągnie internet (z 24,3 proc. do 26,5 proc.).

Reklama telewizyjna zyskuje rocznie po ok. 3 proc. i jej udział w całym rynku nadal wynosi ponad 40 proc., chociaż w przyszłym roku po raz pierwszy spadnie poniżej 42 proc. Natomiast wzrost reklamy internetowej powoli wyhamowuje, przy czym wynosi corocznie kilkanaście proc., dzięki czemu jej udział w br. zbliżył się do jednej czwartej, a w przyszłym roku przekroczy ten poziom.

W internecie zdecydowanie najbardziej procentowo zyskuje reklama mobilna (o 51,2 proc. w br. i 44,5 proc. w przyszłym). Natomiast o mniej więcej jedną piątą rocznie rośnie reklama wideo.

Na drugiej podstronie prognozy reklamowe dla najważniejszych regionów i rynków

Dołącz do dyskusji: Globalny rynek reklamowy zyska w br. 4 proc. Najbardziej w górę internet, w dół tylko prasa

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Gdyby ci biedni reklamodawcy tylko wiedzieli, że skuteczność ich reklamy internetowej oscyluje wokół 3-4% osób które daną reklamę zauważają i 0,3% osób które ta reklama interesuje.
0 0
odpowiedź
User
Reklamy czy przerywnik ?
Gdyby ci biedni reklamodawcy tylko wiedzieli, że skuteczność ich reklamy internetowej oscyluje wokół 3-4% osób które daną reklamę zauważają i 0,3% osób które ta reklama interesuje.
Czyżby z reklamami w prasie , telewizorni było inaczej ? Prasa pada , bardzo dobrze to widać na naszym "rynku" medialnym , bo albo upychają na swoich szpaltach badziewie polityczno-idiotyczne albo inne wieści są przekładane reklamami :P A co mamy w telewizorni ? Często gęsto prowadzący jakiś tam program zwraca się do oglądaczy .... A teraz możecie Państwo udać się do kuchni zrobić kawę/herbatę albo cos tam coś tam , gdyż my musimy trochę zarobić .
0 0
odpowiedź
User
note2.0elo
To nie kwestia medium, a jakości reklamy. Niestety, w Polsce są one na zatrważająco niskim poziome. Bardzo często copywriterzy, graficy itp. zalewają się łzami tworząc kolejne "dzieła" na wyraźne żądanie klienta.
0 0
odpowiedź