Golf Channel Polska rozszerzy tematykę. „Nie mamy obecnie planów rebrandingu"
Grupa MWE, nowy właściciel Golf Channel Polska, wprowadza zmiany w ofercie programowej stacji. Michał Winnicki, właściciel firmy, mówi o poszerzeniu ramówki o więcej audycji adresowanych do mężczyzn, miłośników sportu i spędzania czasu na świeżym powietrzu.
Golf Channel Polska wystartował 18 marca 2017 roku. Powstał na licencji NBCUniversal oraz PGA Tour. Założycielami kanału są Marek Sowa (w przeszłości wiceprezes sieci kablowej UPC Polska i prezes Agory) i Katarzyna Terej. W ramówce można znaleźć m.in. transmisje z turniejów golfowych PGA Tour, a także programy rozrywkowe, poradnikowe i edukacyjne dotyczące golfa. Atutem kanału jest zasięg techniczny. Golf Channel Polska jest dostępny na platformach cyfrowych Polsat Box i Canal+, a także w sieciach kablowych UPC Polska, Vectra i Multimedia Polska.
W połowie czerwca Golf Channel Polska poinformował na stronie internetowej, że ostatniego dnia miesiąca kanał zakończy działalność. Tłumaczono to m.in. wysoką inflacją, osłabieniem polskiej waluty i niepewnością na rynkach finansowych. Portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy podał, że los stacji nie jest przesądzony, bo trwają rozmowy z inwestorem, który pozwoliłby na jej dalszą działalność. Kilka dni później Golf Channel Polska kupiła firma MWE Networks.
Na stronie internetowej Golf Channel Polska brak ramówki stacji od lipca. Z tej udostępnionej w serwisie Polsat Box z programem wynika, że na antenie pojawią m.in. takie seriale dokumentalne jak "Giganty w przestworzach", "Kontrola graniczna UK" (po dwa odcinki dwa razy dziennie) czy magazyn "Równy z równym". Nadal emitowane są dokumenty o golfie, magazyn "Golf ekstremalny" czy "Big Break - Palm Beaches".
„Zależy nam na zwiększeniu widowni”
W skład Grupy MWE wchodzą kanały: Antena HD (dostępny w ogólnopolskim MUX-1 naziemnej telewizji cyfrowej), Power TV, Nuta TV, Nuta Gold, Top Kids, Junior Music, Home TV, Adventure, Filmax, Xtreme TV, Ultra TV 4K i TVC. Ta ostatnia stacja do 2019 roku należała do TVN i nosiła nazwę NTL Radomsko. Po przejęciu przez firmę Winnickiego zmieniła nazwę na TVC.
Czy Golf Channel Polska też zmieni nazwę? - Nie mamy obecnie planów rebrandingu. To bardzo prestiżowa, światowa marka ceniona przez sponsorów - zauważa w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Winnicki.
Rozszerzona została za to oferta programowa. - W lipcu pojawi się na pewno więcej audycji adresowanych do mężczyzn, miłośników sportu i spędzania czasu na świeżym powietrzu. Zależy nam na jak najszybszym zwiększeniu widowni, ale mamy świadomość, że to długotrwały proces - tłumaczy właściciel Grupy MWE.
Kanał może trafić do serwisów streamingowych
Zapowiada, że będzie pracował nad jeszcze lepszym zasięgiem technicznym kanału. - Udało nam się porozumieć ze wszystkimi operatorami. Golf Channel Polska będzie dalej dostępny w Polsat Box, Canal+, UPC Polska, Vectra i Multimedia. Sprzedaż reklam na lipiec jest już realizowana przez Biuro Reklamy Polsat Media. Rozpoczynamy rozmowy z pozostałymi operatorami płatnej telewizji, aby znacznie poszerzyć zasięg Golf Channel Polska w kablówkach oraz na platformach OTT - informuje Winnicki.
Jego firma kończy formalności i prace techniczne związane z przejęciem stacji.
- Od 1 lipca emisja kanału będzie już prowadzona z centrum emisyjnego MWE Networks. W najbliższym czasie planujemy walne zgromadzenie u notariusza, aby przenieść siedzibę spółki do Szczecina i wprowadzić naszych ludzi do rady nadzorczej i zarządu. Otworzy nam to drogę do restrukturyzacji tej spółki – zapowiada właściciel Grupy MWE.
Dołącz do dyskusji: Golf Channel Polska rozszerzy tematykę. „Nie mamy obecnie planów rebrandingu"
Ile golfa jest w Golfie?
🤔🙄🙃