Discovery uruchomi serwis streamingowy Golf TV, w Polsce transmisje z PGA Tour od 2020 roku
Z początkiem stycznia 2019 roku ruszy internetowy serwis streamingowy Golf TV, tworzony przez Discovery we współpracy z organizatorem cyklu turniejów golfowych PGA Tour.
W Golf TV w ciągu roku będzie transmitowanych na żywo m.in. sześć turniejów z cyklu PGA Tour oraz blisko 150 innych, w tym The Players Championship, FedExCup Playoffs oraz Presidents Cup. Łącznie w serwisie będzie ponad 2 tys. relacji na żywo.
Ponadto w serwisie będzie dostępnych dużo materiałów na żądanie, m.in. najbardziej widowiskowe uderzenia i występy największych gwiazd golfa.
Golf TV ruszy z początkiem stycznia 2019 roku we wszystkich krajach oprócz Stanów Zjednoczonych. Przy czym transmisje na żywo z PGA Tour w różnych krajach będą udostępniane później. Ten harmonogram wygląda następująco:
2019 rok - Australia, Kanada, Włochy, Japonia, Holandia, Portugalia, Rosja, Hiszpania
2020 rok - Polska, Korea Południowa
2021 rok - Belgia, Chiny, Niemcy, Republika Południowej Afryki
2022 rok - Dania, Finlandia, Indie, Norwegia, Szwecja, Wielka Brytania
2024 rok - Francja.
Nie podano szczegółów na temat modelu biznesowego serwisu (czy i ile treści będzie dostępnych za darmo, ile będzie trzeba płacić za pozostałe).
- Naszym długofalowym celem jest stworzenie produktu, który naprawdę zmieni sposób, w jaki fani oglądają i uprawiają golfa, a także zdecydowanie poprawi ich codzienny kontakt z tym sportem. Opierając się na ogromnym doświadczeniu Discovery w pokazywaniu emocjonujących historii z życia wziętych, jak również w budowaniu platform skierowanych bezpośrednio do konsumenta, stworzyliśmy znakomity zespół Golf TV. Pracujemy już od dłuższego czasu, drobiazgowo planujemy kolejne działania i to pozwala nam wierzyć, że Golf TV będzie stale się rozwijać - zapowiada Alex Kaplan, szef Discovery Golf.
Golf TV dzięki współpracy Discovery z PGA Tour
Serwis Golf TV jest tworzony w ramach strategicznego partnerstwa Discovery i PGA Tour ogłoszonego w czerwcu br. Współpracę zaplanowano na 12 lat, obejmuje ona także zarządzanie prawami telewizyjnymi PGA Tour na arenie międzynarodowej
Ponadto Discovery nie wyklucza współpracy z nadawcami obecnych stacji o golfie. Planuje też strategiczne działania w zakresie dystrybucji treści - zarówno w kanałach płatnych, jak też ogólnodostępnych.
W II kwartale 2018 roku koncern Discovery osiągnął przychody wyższe o 63 procent rok do roku. Motorem wzrostów był segment reklamowy, w którym nadawca osiągnął poziom prawie 1,5 mld dolarów. Kwartalny zysk netto Discovery okazał się niższy w porównaniu z poprzednim rokiem, przyczyną są głównie koszty związane z przejęciem Scripps Networks Interactive.
Dołącz do dyskusji: Discovery uruchomi serwis streamingowy Golf TV, w Polsce transmisje z PGA Tour od 2020 roku