Google usunął w ubiegłym roku 5,5 miliarda reklam
Google w 2023 roku zablokował lub usunął ponad 5,5 miliarda reklam naruszających zasady. To ponad 9000 reklam na minutę - wynika z raportu Ads Safety 2023 od Google. Platforma ograniczyła ponadto widoczność ponad 6,9 miliarda reklam.
Nowe dane Ads Safety 2023 opisują działania Google podjęte w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom, wydawcom i reklamodawcom.
Kluczowym trendem w branży reklamy cyfrowej w 2023 r. był wpływ generatywnej sztucznej inteligencji. Technologia ta wprowadziła znaczące zmiany w reklamie internetowej, od optymalizacji wydajności po edycję obrazów – wskazano w raporcie.
Zobacz: Google walczy ze szkodliwymi reklamami, przez rok usunął ich 3,4 mld
Czemu Google usuwa reklamy
Ze sprawozdania Google wynika, że w ubiegłym roku platforma usunęła ponad 5,5 mld reklam naruszających zasady, z czego najwięcej – ponad miliard – z powodu nadużycia sieci reklamowej (m.in. promowanie złośliwego oprogramowania). Częstym powodem kasowania reklam było także naruszenie znaków handlowych. 206,5 miliona reklam usunięto z powodu promowania oszustw, u 30 mln - z powodu dezinformacji.
Kolejne 6,9 mld reklam było przez Google ograniczanych. To głównie treści promujące usługi finansowe, gry i content dla dorosłych.
W celu walki z nieuczciwymi reklamami, Google decyduje się także na ograniczenie działania reklamodawcom. W ubiegłym roku koncern zawiesił ponad 12,7 miliona kont reklamodawców za naruszenia zasad - prawie dwa razy więcej niż w 2022 roku.
Reklamy w ubiegłym roku usunięto z ponad 2,1 miliarda stron – najczęściej erotycznych (ponad 1,8 mld), zawierających przemoc, reklamujących sprzedaż broni.
Osobna kategoria opisana w raporcie to reklama polityczna. Google przypomina, że w jego ekosystemie wszystkie reklamy dotyczące tematów politycznych przechodzą weryfikację tożsamości reklamodawcy oraz muszą zawierać informacje „opłacone przez”. W 2023 r. zweryfikowano ponad 5000 nowych reklamodawców wyborczych, w wyniku czego usunięto ponad 7,3 mln reklam wyborczych pochodzących od reklamodawców, którzy nie przeszli weryfikacji.
Dołącz do dyskusji: Google usunął w ubiegłym roku 5,5 miliarda reklam