SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google wzbogaca polskiego Asystenta. Można zamówić na głos posiłki i bilety autobusowe

Google rozszerzył w Polsce funkcjonalność inteligentnego Asystenta, dzięki czemu firmy mogą uruchamiać na platformie boty obsługujące klientów. Jako pierwsze z rozwiązania voice-commerce skorzystały FixBus i Pyszne.pl, dzięki czemu użytkownicy Asystenta mogą za jego pomocą zamówić posiłek lub zakupić bilety na przejazdy autobusami.

Asystent Google pojawił się w polskiej wersji w styczniu 2019 r. Dzięki temu użytkownicy mogą w naszym języku kontaktować się z inteligentną platformą wydając jej komendy na głos.

Po udostępnieniu polskiego Asystenta eksperci w rozmowach z Wirtualnemedia.pl podkreślali, że rozwiązanie dopiero startuje na naszym rynku, a na szerokie wykorzystanie jego możliwości będzie trzeba jeszcze zaczekać.

Teraz Google poinformował o pierwszym wykorzystaniu w polskim Asystencie możliwości voice-commerce z udziałem firm FixBus i Pyszne.pl. Dzięki temu użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić swoje ulubione jedzenie online. Jak zapowiada Gogle wystarczy, że użytkownik powie do swojego smartfona: „Ok Google, porozmawiaj z Pyszne” lub „Ok Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa”.

- Początki e-commerce są trudne do precyzyjnego zaznaczenia na osi czasu, lecz niewątpliwie stanowią kamień milowy w historii rozwoju internetu, tak jak i początki m-commerce. Dziś wkraczamy w kolejną erę - voice-commerce to naturalny, ewolucyjny kolejny krok dla handlu – ocenia w komunikacie Michał Długosz, product marketing manager w Google - Wykorzystanie Asystenta daje firmom możliwość zaoferowania pomocy swoim obecnym i przyszłym klientom w zupełnie nowy, wygodny sposób. Cieszy nas fakt, że Pyszne.pl i FlixBus jako pierwsi w Polsce wprowadzają nowy sposób kontaktu z konsumentem i możliwość realizowania transakcji za pomocą głosu.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Google twierdzi, że dzięki wielu dostarczonym przez niego rozwiązaniom, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów poziom inwestycji ze strony marki jest zminimalizowany.

- Zauważyliśmy, że nasi klienci oczekują nie tylko szerokiej oferty różnorodnych dań, ale również jak najwygodniejszego sposobu zamawiania – przyznaje Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl. - Stworzyliśmy więc akcję dla Asystenta Google, pozwalającą zamawiać przy użyciu głosu. Stanowi to naturalny krok w rozwoju Pyszne.pl. Pokazujemy w ten sposób, jak ważnym czynnikiem dla poprawy customer experience jest innowacja.

Wcześniej z możliwości platformy Actions on Google skorzystali Play oraz eSky. Dzięki integracji Play z Asystentem klienci mogą porozmawiać z operatorem i między innymi sprawdzić nowości w ofercie. Z kolei dzięki akcji eSky dla Asystenta osoby planujące podróż mogą za pomocą prostych komend głosowych wyszukać najbardziej atrakcyjne cenowo połączenia lotnicze.

Google zapowiada, że wraz z pojawieniem się w Polsce możliwości z zakresu voice-commerce kolejni partnerzy będą mogli dodawać do obsługi swoich użytkowników możliwość kontaktu z marką za pomocą naturalnych komend głosowych i dokonywania w ten sposób zakupu towarów lub zamawiania usług.

Firmy mogą skorzystać z platformy Actions on Google nieodpłatnie, potrzebują jedynie zasobów IT, by dokonać wdrożenia. Google zapewnia też Dialogflow (system naturalnego rozumienia języka) i możliwość wyboru jednego z pięciu cyfrowych głosów Asystenta. Według Michała Długosza czas wdrożenia wynosi do kilku tygodni (zwłaszcza gdy w grę wchodzi moduł transakcyjny).

 

Dołącz do dyskusji: Google wzbogaca polskiego Asystenta. Można zamówić na głos posiłki i bilety autobusowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl