Google: linki, treść i RankBrain to najważniejsze elementy w pozycjonowaniu stron
Podczas internetowej sesji pytań i odpowiedzi Andrey Lipattsev, Search Quality senior strategist w Google ujawnił trzy najistotniejsze elementy, które mają wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. - Content i linki to żadna niespodzianka, zaskoczeniem może być wysoka pozycja mechanizmu sztucznej inteligencji - zauważa w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tobiasz Gromysz, SEO team leader w iProspect Polska.
Kiedy w październiku ub.r. Google ujawnił, że stosuje w swojej wyszukiwarce mechanizm sztucznej inteligencji RankBrain, podkreślał, że jest on jednym z trzech najważniejszych czynników mających wpływ na pozycję konkretnych stron w wynikach wyszukiwania.
Google nie ujawnił wówczas, jakie są pozostałe dwa najbardziej istotne elementy pozycjonujące witryny, a branża SEO intensywnie zastanawiała się które czynniki inżynierowie Google mają na myśli.
Teraz w trakcie internetowej sesji pytań i odpowiedzi Andrey Lipattsev, Search Quality senior strategist w Google, przyznał, że wspomniany RankBrain jest trzecim najważniejszym elementem pozycjonowania. Na pierwszych dwóch miejscach znajdują się bowiem treść oraz linki do konkretnej strony.
Lipattsev przyznał jednocześnie, że istnieje wiele innych czynników mających wpływ na pozycję w wyszukiwarce, swoje własne elementy składowe posiada także zarówno treść, jak i RankBrain.
Dla Tobiasza Gromysza, SEO team leadera w iProspect Polska elementy wymienione przez inżyniera z Google nie są niespodzianką, choć przyznaje, że jest zaskoczony nieco wysoką pozycją jednego z nich.
- Content i linki od zawsze były głównymi czynnikami rankingowymi w Google - przypomina Tobiasz Gromysz. - Nie bez powodu w branży funkcjonuje pojęcie „Content is King, but Linking is Queen”. Nie ma tu więc żadnej niespodzianki. Nowością jest natomiast wspomniany RankBrain. Jest to mechanizm wykorzystujący sztuczną inteligencję do serwowania wyników jak najbardziej zbliżonych do zapytania internauty, nawet jeśli zapytanie nigdy wcześniej nie pojawiło się w wyszukiwarce. Google potwierdziło fakt używania tego mechanizmu w październiku 2015 roku. Minęło zatem kilka miesięcy od kiedy algorytm jest w użyciu, ciągle uczy się dopasowywać wyniki na podstawie wzajemnych powiązań kontekstowych - a ma się na czym uczyć, ponieważ Google przetwarza trzy miliardy zapytań każdego dnia - podkreśla menedżer z iProspect Polska.
Dołącz do dyskusji: Google: linki, treść i RankBrain to najważniejsze elementy w pozycjonowaniu stron