Google najatrakcyjniejszym pracodawcą na świecie
Google po raz czwarty z rzędu zwyciężyło w przygotowanym przez firmę doradczą Universum rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców na świecie ("World’s Most Attractive Employers").
Najlepszych pracodawców wskazało ponad 144 tys. studentów i młodych profesjonalistów. Indeks bazuje na danych z 12 największych światowych ekonomii (wg. nominalnego PKB) i dotyczy firm z dwóch branż: biznes i inżynieria.
W kategorii biznes Google zwyciężyło po raz czwarty z rzędu. Na drugim miejscu, także bez zmian, znalazła się firma doradcza KPMG, a na trzecie awansował koncern Procter & Gamble.
W kategorii inżynieria także od 4 lat króluje Google. Tuż za internetowym gigantem są IBM i Microsoft. W pierwszej pięćdziesiątce znalazło się siedmiu producentów aut (m.in. Volkswagen, BMW, Toyota). Branża motoryzacyjna to atrakcyjne i pożądane miejsce pracy także dla polskich studentów (m.in. 2. miejsce w rankingu idealnych pracodawców dla Volkswagen Polska).
Wysoki skok zanotował Shell - o pięć pozycji od zeszłego roku. Z kolei wyższe miejsca w rankingach dla firm takich jak McKinsey & Company czy The Boston Consulting Group (obecnych także w Polsce) to, jak wskazują ankietowani, zasługa różnorodności zadań i możliwości rozwoju, które oferują.
WORLD'S MOST ATTRACTIVE EMPLOYERS 2012 BIZNES | |
Pracodawca | Rank 2012 |
1 | |
KPMG | 2 |
Procter & Gamble | 3 |
Microsoft | 4 |
Deloitte | 5 |
Ernst & Young | 6 |
PwC | 7 |
J.P. Morgan | 8 |
The Coca-Cola Company | 9 |
Goldman Sachs | 10 |
Apple | 11 |
L'Oréal | 12 |
BMW | 13 |
McKinsey & Company | 14 |
Sony | 15 |
IBM | 16 |
The Boston Consulting Group | 17 |
adidas | 18 |
Morgan Stanley | 19 |
Johnson & Johnson | 20 |
IKEA | 21 |
Bank of America Merrill Lynch | 22 |
Deutsche Bank | 23 |
Nestlé | 24 |
LVMH | 25 |
HSBC | 26 |
Unilever | 27 |
Accenture | 28 |
Citi | 29 |
Bain & Company | 30 |
PepsiCo | 31 |
General Electric | 32 |
Kraft Foods | 33 |
Volkswagen | 34 |
Credit Suisse | 35 |
UBS | 36 |
American Express | 37 |
Heineken | 38 |
Intel | 39 |
Esso/ExxonMobil | 40 |
HP | 41 |
Siemens | 42 |
Shell | 43 |
Daimler/Mercedes-Benz | 44 |
Toyota | 45 |
Ford Motor Company | 46 |
Pfizer | 47 |
3M | 48 |
Dell | 49 |
Mars | 50 |
WIRTUALNEMEDIA.PL | |
WORLD'S MOST ATTRACTIVE EMPLOYERS 2012 INŻYNIERIA | |
Pracodawca | Rank 2012 |
1 | |
IBM | 2 |
Microsoft | 3 |
BMW | 4 |
Intel | 5 |
General Electric | 6 |
Siemens | 7 |
Apple | 8 |
Sony | 9 |
Procter & Gamble | 10 |
Shell | 11 |
Volkswagen | 12 |
Johnson & Johnson | 13 |
The Coca-Cola Company | 14 |
General Motors | 15 |
Esso/ExxonMobil | 16 |
Ford Motor Company | 17 |
Toyota | 18 |
McKinsey & Company | 19 |
HP | 20 |
BP | 21 |
Nestlé | 22 |
Cisco Systems | 23 |
Daimler/Mercedes-Benz | 24 |
Bosch | 25 |
Schlumberger | 26 |
3M | 27 |
Unilever | 28 |
L'Oréal | 29 |
Pfizer | 30 |
Goldman Sachs | 31 |
Bayer | 32 |
Accenture | 33 |
Philips | 34 |
IKEA | 35 |
Dell | 36 |
BASF | 37 |
The Boston Consulting Group | 38 |
Kraft Foods | 39 |
J.P. Morgan | 40 |
adidas | 41 |
Oracle | 42 |
Volvo Cars | 43 |
Lenovo | 44 |
Deloitte | 45 |
Schneider Electric | 46 |
Nokia | 47 |
Novartis | 48 |
PepsiCo | 49 |
LVMH | 50 |
Globalnie większość studentów, których odpowiedzi posłużyły do stworzenia rankingu, chciałaby pracować w firmach, które oferują podróże zagraniczne lub relokację do innego kraju. Ten trend nie do końca potwierdza się natomiast w Polsce: możliwość ta jest u nas atrakcyjna dla co piątego studenta z branży biznes i tylko dla 15% studentów kierunków inżynieryjnych.
Z badań Universum wynika także, że 14% wszystkich studentów odwiedza portale społecznościowe co godzinę, a ponad 57% przynajmniej kilka razy dziennie. Średnia długość wizyty to 23 minuty. Ponad 71% ankietowanych uważa, że pracodawcy sprawdzają ich prywatne profile w mediach społecznościowych.
Dołącz do dyskusji: Google najatrakcyjniejszym pracodawcą na świecie