Google najwartościowszą marką świata, wycenia na 44,3 mld dolarów
Google zdetronizowało Walmart w opracowywanym przez firmę Brand Finance rankingu 500 najbardziej wartościowych marek świata.
Autorzy rankingu wycenili wartość marki Google, która awansowała o dwie pozycje w porównaniu z ubiegłym rokiem, na 44,3 miliarda dolarów. Drugie miejsce zajął Microsoft, który zanotował skok o pięć pozycji (42,8 mld USD). Tymczasem Walmart spadł z okupowanego przez dwa lata pierwszego miejsca na trzecie (36,2 mld USD).
Po raz pierwszy z czołowej dziesiątki zestawienia wypadła Coca-Cola (25,8 mld USD), która jeszcze trzy lata temu była liderem, dwa lata temu wiceliderem, a w zeszłym roku zajmowała trzecie miejsce.
Duży spadek zarówno pod względem wartości marki (o 3,4 mld USD), jak i pozycji w rankingu (z 53. na 104.) zanotował koncern naftowy BP. Za to najwięcej straciła 94. na liście Nokia (21. w poprzedniej edycji), której wartość zmalała aż o 9,9 miliarda dolarów. Wyraźny skok odnotowało tymczasem Apple, awansując z 20. na 8. miejsce i zyskując prawie 10 miliardów dolarów na wartości.
Z kolei po raz pierwszy w zestawieniu uwzględniony został Facebook. Markę portalu społecznościowego wyceniono na 3,7 miliarda dolarów, co dało jej 258. miejsce.
Ranking zdominowany jest przez marki wywodzące się z USA. W sumie jest ich 166, w tym 13 w czołowej dwudziestce oraz aż 9 w pierwszej dziesiątce (jedyny wyjątek to brytyjski Vodafone).
Pierwsza dwudziestka rankingu '2011 BrandFinance Global 500' (w nawiasach wartość marek w mld USD):
1. Google (44,3)
2. Microsoft (42,8)
3. Walmart (36,2)
4. IBM (36,2)
5. Vodafone (30,7)
6. Bank of America (30,6)
7. GE (30,5)
8. Apple (29,5)
9. Wells Fargo (28,9)
10. AT&T (28,9)
11. HSBC (27,6)
12. Verizon (27,3)
13. HP (26,8)
14. Toyota (26,2)
15. Santander (26,2)
16. Coca-Cola (25,8)
17. McDonald's (21,8)
18. Samsung (21,5)
19. Tesco (21,1)
20. Mercedes-Benz (20,8)
Pełną listę 500 najbardziej wartościowych marek świata według Brand Finance można obejrzeć tutaj.
Dołącz do dyskusji: Google najwartościowszą marką świata, wycenia na 44,3 mld dolarów
Porażka...