Google wprowadza zmiany w wyglądzie swoich usług
Google wprowadza zmiany w wyglądzie wielu swoich usług, w tym na głównej stronie wyszukiwarki i w wynikach wyszukiwania.
Najważniejszą zmianą widoczną na głównej stronie wyszukiwarki Google jest czarne tło górnego paska nawigacyjnego.
Poza tym zmniejszone zostało logo, a linki zostały przesunięte do góry i w dół, co ma dawać bardziej przejrzysty wygląd.
Przy okazji Google przypomina oryginalną wersję strony domowej wyszukiwarki z 1997 r.:
Google zamierza wprowadzić wspólny design dla różnych swoich produktów, m.in. wyszukiwarki, Map i Gmaila, niezależnie od tego z jakiego urządzenia w danym momencie korzysta użytkownik.
Nowy wygląd Google, który ma być sukcesywnie wprowadzany w nadchodzących kilku miesiącach, firma opiera na trzech zasadach designu:
- Koncentracji: w centralnym miejscu znajdą się rzeczy najbardziej potrzebne. Nawet drobne zmiany, np. schowanie przycisków nawigacyjnych gdy nie są aktualnie potrzebne, mają pozwolić lepiej skupić się na właśnie wykonywanym zadaniu.
- Elastyczności: nowy design ma umożliwiać gładkie przechodzenie pomiędzy różnymi urządzeniami, pozostawiając spójne wrażenia wizualne.
- Prostocie: Google chce połączyć zaawansowanych możliwości z prostotą. Wygląd ma pozostać prosty i lekki, ale za nim mają stać zaawansowane technologie, takie jak HTML5, WebGL i najnowsze przeglądarki.
Tymczasem na stronie z wynikami wyszukiwania pojawił się nowy szary pasek oraz niebieski przycisk wyszukiwania. W lewej kolumnie wytłumiono kolory większości narzędzi, śmielsze barwy pozostawiając dla podkreślenia najważniejszych przycisków, narzędzi i filtrów.
Zmieniło się także położenie adresów URL - teraz znajdują się one bezpośrednio pod nagłówkiem każdego wyniku.
Dołącz do dyskusji: Google wprowadza zmiany w wyglądzie swoich usług