Google z nowym wyglądem mobilnej wyszukiwarki. Ikony firm przy reklamach
Google wprowadza zmiany w wyglądzie reklam pojawiających się w mobilnej wersji wyszukiwarki. W wypadku wyników sponsorowanych będą one oznaczane ikonami reklamujących się firm lub oznaczeniami zdefiniowanymi przez właścicieli stron internetowych.
Zapowiadając zmiany w wyglądzie wyszukiwarki w jej mobilnej wersji Google podkreśla że jest to największa od 20 lat techniczna zmiana wprowadzona do tej usługi.
Na urządzeniach mobilnych reklamy będą opatrzone ikonkami - logotypami firm, a w organicznych wynikach wyszukiwania - faviconami, które właściciel strony może wybrać samodzielnie (w dziale pomocy Search Console dostępne są informacje jak użytkownik może tego dokonać). W przypadku niedokonania wyboru do wyników automatycznie będą przypisane ikonki przedstawiające małe kule ziemskie.
Według Google ta zmiana umożliwia wprowadzenie elementów wizualnych witryny internetowej bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania, a podczas testów tego produktu okazało się, że dwie trzecie badanych uważa, iż dzięki tej zmianie wyszukiwanie informacji stało się szybsze.
Ponadto dzięki umieszczeniu logotypu źródła bezpośrednio przy wyniku wyszukiwania łatwiej ocenić czy jest on pożądany, dodatkowo informacja o treści reklamowej będzie oznaczona wyraźnie pogrubionym i czarnym tekstem.
Google wyjaśnia, że właściciele witryn mają możliwość umieszczania logotypu swojej marki na stronie głównej wyników wyszukiwania, dzięki tej zmianie możliwe będzie dodanie większej liczby konkretnych przycisków akcji, służących do wielu różnych czynności - od kupowania biletów do kina po odtwarzanie podcastów.
Zgodnie z zapowiedzią planowane zmiany w mobilnej wyszukiwarce mają się pojawić wśród użytkowników na całym świecie w ciągu nadchodzących dni.
Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w I kwartale 2019 r. 6,66 miliarda dolarów, w porównaniu do 9,4 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 36,17 miliarda dolarów, co oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 31 mld dol.), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,37 do 9,33 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google z nowym wyglądem mobilnej wyszukiwarki. Ikony firm przy reklamach