Google zaostrza politykę. Wszyscy reklamodawcy z obowiązkową weryfikacją tożsamości
Google zapowiedział nowe regulacje dotyczące materiałów reklamowych zamieszczanych na jego platformach. Reklamodawcy będą musieli okazać dokumenty tożsamości, dokumenty założycielskie lub inne informacje, które potwierdzą ich tożsamość i wskazać kraj, w którym działają. Rozwiązanie ma zwiększyć transparentność reklam pojawiających się w ekosystemie Google.
O nowej polityce reklamowej Google poinformował na blogu zaznaczając, że jest ona kolejnym krokiem zmierzającym w kierunku zwiększenia transparentności reklam pojawiających się na platformach prowadzonych przez koncern.
Weryfikacja tożsamości
Google zapowiedział wprowadzenie dla wszystkich reklamodawców systemu weryfikacji tożsamości w celu wyświetlania reklam na jego platformach.
Nowi reklamodawcy będą musieli okazać dokumenty tożsamości, dokumenty założycielskie lub inne informacje, które potwierdzą ich tożsamość i wskazać kraj, w którym działają.
Jednocześnie w rozmowie ze stacją CNBC Google potwierdził, że po wprowadzeniu nowego systemu w konkretnym kraju reklamodawcy promujący się już teraz w Google będą zobowiązani w ciągu 30 dni do potwierdzenia swojej tożsamości oraz dostarczenia wymaganych informacji na swój temat.
Informacje o reklamodawcy
Google zapowiada, że po wprowadzeniu nowego rozwiązania użytkownicy po kliknięciu w przycisk „Dlaczego ta reklama” będą mogli poznać nazwę konkretnej, stojącej za tym ogłoszeniem firmy oraz jej lokalizację.
Ujawniając i weryfikując dane reklamodawców Google wyjaśnia, że chce pomóc użytkownikom w podejmowaniu świadomych decyzji, jednocześnie przeciwdziałając dezinformacji i oszustwom w ekosystemie reklamowym.
Weryfikacja tożsamości wszystkich reklamodawców będzie wprowadzana stopniowo, począwszy od lipca 2020 r. na rynku w USA. W Europie rozpocznie się pod koniec br.
Zysk netto Alphabet wyniósł w IV kwartale 2019 roku 10,67 miliarda dolarów, w porównaniu do 8,95 miliarda dolarów zysku w analogicznym okresie roku 2018. W tym samym czasie o 17 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 39,28 miliarda dolarów do 46,08 miliarda dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 45,81 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 39 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 9,58 miliarda dolarów do 11,46 miliarda dolarów.
Dołącz do dyskusji: Google zaostrza politykę. Wszyscy reklamodawcy z obowiązkową weryfikacją tożsamości