GPD Agency z mniejszym zyskiem, wpływy 12 proc. w górę
W ub.r. przychody GPD Agency zwiększyły się o 11,9 proc. do 125 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 22,61 do 19,27 mln zł. Firma zatrudnia ponad 300 pracowników.
Wpływy krajowe GPD Agency poszły w górę z 70,45 do 85,11 mln zł, a te z zagranicy zmniejszyły się z 41,27 do 39,89 mln zł.
Od kilku lat wśród głównych klientów agencji jest Lidl, jeden z największych reklamodawców w Polsce. W ostatnich latach firma pozyskała też do obsługi inne spółki i marki, m.in. Spółdzielczą Grupę Bankową, Eneę, Delectę, Doppelherz, Lupilu, Łaciate i Bricomarché.
Koszty operacyjne GPD Agency zwiększyły się znacząco mocniej niż wpływy - z 87,53 do 101,49 mln zł, czyli o 15,9 proc. Kwotowo najbardziej w górę poszły wydatki na usługi obce - z 43,91 do 54,07 mln zł.
Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 29,08 do 31,86 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 5,31 do 5,82 mln zł. Na koniec ub.r. agencja zatrudniała 332 osoby, a średnioroczna liczba pracowników zwiększyła się z 297 do 325.
Z kolei koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 5,06 do 4,91 mln zł, a amortyzacji - z 4,04 do 3,86 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk operacyjny zmalał nieznacznie - z 24,61 do 24,14 mln zł. Natomiast zysk netto spadł z 22,61 do 19,27 mln zł przede wszystkim dlatego, że agencja w ub.r. zapłaciła 4,85 mln zł podatku dochodowego, wobec 1,8 mln zł rok wcześniej.
Zeszłoroczny zysk w całości zasilił kapitał zapasowy GPD Agency. 79 proc. udziałów ma, poprzez spółkę zależną, jej prokurent Mariusz Radecki, pozostałymi wspólnikami są spółka Leszka Zalewskiego (16 proc.) i Tomasz Foryś (5 proc.).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: GPD Agency z mniejszym zyskiem, wpływy 12 proc. w górę