Greenpeace chce wymusić na koncernach, by przestały używać oleju palmowego. W kampanii Emma Thompson
Brytyjska aktorka i scenarzystka Emma Thompson, ambasadorka Greenpeace'u, użyczyła głosu w nowym spocie organizacji, nawołującym do ocalenia lasów tropikalnych w Indonezji. Każdego roku są wycinane pod uprawy olejowca gwinejskiego, z którego uzyskuje się olej palmowy. Surowiec wykorzystują masowo wielkie koncerny.
90-sekundowy animowany klip. w którym narratorką jest Emma Thompson, opowiada historię orangutana Rang-tan, która czuje się bezdomna, a schronienia szuka w sypialni małej dziewczynki. Zwierzę straciło swój dom w środowisku naturalnym w wyniku eksploatacji lasu tropikalnego przez plantatorów olejowca gwinejskiego.
Czarno-białe ujęcia pokazują, jak niszczone są lasy pod uprawy cennej rośliny, z której na skalę przemysłową uzyskuje się olej palmowy. Małpka mówi również głosem aktorki, że straciła matkę i boi się o swoje życie.
Animację wieńczy plansza informująca, że w wyniku wycinki lasów tropikalnych, każdego dnia życia traci 25 orangutanów. Greenpeace zachęca również do podpisania petycji w sprawie zatrzymania dalszego karczowania cennego lasu. Organizacja stara się w ten sposób wywrzeć presję na wielkich koncernach, takich jak Nestlé, Unilever i Mondelez, które wciąż używają oleju palmowego w swoich produktach. Choć już kilka lat temu zobowiązały się do zaprzestania kupna surowca pochodzącego z terenów lasów tropikalnych, to wciąż zrobiły niewiele, by dotrzymać obietnicy.
Animacja będzie prezentowana w kinach i mediach społecznościowych Greenpeace przez cały sierpień i wrzesień. Za reżyserię klipu odpowiada Salon Alpin, za produkcję Passion Animation Studios.
Olej palmowy używany jest w produkcji m.in. margaryny, kremu czekoladowego, mydła, szamponu do włosów, świec czy smarów.
Dołącz do dyskusji: Greenpeace chce wymusić na koncernach, by przestały używać oleju palmowego. W kampanii Emma Thompson