GroupM: wzrost inwestycji na reklamę o tym roku sięgnie 4,5 proc.
Z najnowszej prognozy grupy komunikacyjnej GroupM wynika, że wartość inwestycji na rynku reklamowym w skali globalnej wzrośnie w tym roku o 4,5 proc. Jednocześnie holding skorygował swoje szacunki za rok 2017 - w tym czasie wydatki inwestycyjne były wyższe nie o 3,1 proc., a o 3,5 proc.
Według szacunków GroupM, wartość inwestycji na rynku reklamowym na świecie wyniesie ok. 24 mld dolarów, najwięcej od czasów recesji z 2010 roku. W przyszłym roku inwestycje na reklamę wzrosną o 3,9 proc. Miażdżąca większość inwestycji - 95 proc. w tym i 99 proc. w kolejnym roku - będzie wydana na digital.
Obszar digitalu jest kluczowy w inwestycjach na rynku reklamowym. Wartość rynku reklamy internetowej według GroupM wyniesie odpowiednio 198 mld dol. w 2017r., 221 mld dol. w 2018 r. oraz 243 mld dol. w 2019 r. Wydatki na inwestycje w tym sektorze wzrosną o 12 proc. w tym roku, a w przyszłym 10 proc. Szacuje się, że udział digitalu w rynku reklamy wyniesie w tym roku 39 proc. (o 3 p.proc w porównaniu z poprzednią prognozą). GroupM spodziewa się, że rok później wynik sięgnie 42 proc.
Stany Zjednoczone reklamową potęgą
Sześć największych rynków reklamy odpowiedzialnych za światowe wzrosty to USA, Chiny, Wielka Brytania, Japonia, Indie i Filipiny. Na rynku amerykańskim sektor reklamy będzie w tym odpowiadał za 0,68 proc. wartości PKB. Eksperci GroupM zauważają, że to wciąż wynik niższy niż w latach 2004-2006, kiedy branża reklamowa generowała 0,85 proc. wartości PKB. Holding ten prognozuje, że w USA rynek reklamowy urośnie o 3,7 proc. w roku 2018, a rok później o 2,9 proc.
Dołącz do dyskusji: GroupM: wzrost inwestycji na reklamę o tym roku sięgnie 4,5 proc.