Grupa 4fun Media podwoiła wpływy, już ponad połowa z nich spoza reklamy telewizyjnej
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała 8,59 mln zł wpływów netto ze sprzedaży, o 103 proc. więcej niż rok wcześniej. Po raz pierwszy ponad połowa przychodów firmy pochodziła spoza sektora telewizyjnego.
Wpływy netto grupy 4fun Media ze sprzedaży od stycznia do marca br. wyniosły 8,59 mln zł, natomiast zysk netto spadł w skali roku o 25 proc. do 416 tys. zł, a zysk EBITDA zwiększył się o 32 proc. do 1,47 mln zł.
Wzrost wpływów o 103 proc. wynika przede wszystkim z przejęcia w październiku ub.r. firmy działającej w branży cyfrowej reklamy zewnętrznej Screen Network oraz uruchomienia agencji reklamowej Bridge2Fun, której pierwszym klientem jesienią został T-Mobile Polska. W swoim podstawowym segmencie telewizyjnym 4fun Media emituje kanały muzyczne 4Fun.TV, 4Fun Hits i 4Fun Fit & Dance, w których właśnie wprowadzono standard transmisji audio i kompresji dźwięku Dolby Digital Plus, co wspiera kampania reklamowa.
W minionym kwartale 4fun Media po raz pierwszy w swojej historii mniej niż 50 proc. wpływów osiągnęła dzięki kanałom 4Fun. Przychody ze sprzedaży reklam w nich wyniosły prawie 4 mln zł (3 proc. więcej niż rok wcześniej) i stanowiły 46,5 proc. wszystkich wpływów.
Z kolei sprzedaż reklam na nośnikach digital signage należących do Screen Network osiągnęła wartość 2,92 mln zł i stanowiła 33,4 proc. wpływów 4fun Media, przychody Bridge2Fun - 751 tys. zł (8,7 proc.), a pozostałe wpływy - 736 tys. zł (8,6 proc.). Na te ostatnie (w skali roku wzrosły aż 33-krotnie) złożyły się przede wszystkim działania marketingowe w kanałach 4Fun realizowane poza blokami reklamowymi. - Akcje specjalne okazują się coraz bardziej skuteczną formą dotarcia do konsumenta przy wykorzystaniu zasięgu stacji nadawanych przez 4fun Media, realizowaną z wykorzystaniem działań typu product placement, branded content, eventy masowe itd. - informuje spółka.
Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media podwoiła wpływy, już ponad połowa z nich spoza reklamy telewizyjnej