Grupa 4fun Media: mniej wpływów z telewizji, więcej z reklam outdoorowych i FCB Bridge2Fun
W trzech kwartałach br. Grupa 4fun Media zanotowała 39,3 mln zł przychodów sprzedażowych (21 proc. więcej niż rok wcześniej) i 5,64 mln zł zysku netto (wobec 4,312 mln zł przed rokiem). Znacząco zmalały jej wpływy ze stacji telewizyjnych 4fun, a mocno wzrosły z outdoorowych i agencji FCB Bridge2Fun.
W samym trzecim kwartale br. wpływy sprzedażowe Grupy 4fun Media wyniosły 12,85 mln zł (30 proc. więcej niż rok wcześniej), a zysk netto wzrósł rok do roku z 844 do 904 tys. zł.
Z kolei zysk EBITDA firmy zwiększył się w skali roku z 7,46 do 9,34 mln zł w trzech kwartałach br., a z 1,64 do 2,24 mln zł.
- Nasze wyniki - zarówno w ujęciu kwartalnym, jaki i od początku roku – pokazują, że potrafimy skutecznie wchodzić w nowe, ale synergiczne dla Grupy obszary działalności - mówi Ross Newens, prezes 4fun Media. - Liczmy na to, że działalności, które rozpoczęliśmy, zgodnie ze strategią Grupy, w ciągu ostatnich miesięcy - czyli rozwój e-commerce oraz digital content - będą znacząco kontrybuować do wyników już w najbliższych kwartałach - dodaje Newens.
W minionych kilku miesiącach Grupa 4fun Media zrealizowała parę przejęć w segmencie internetowym. W drugiej połowie sierpnia za 2,48 mln zł kupiła od swojego głównego akcjonariusza Nova Group Cyprus 51 proc. udziałów serwisu naEkranie.pl. Ponadto spółka 4fun.tv ustaliła wstępne warunki kupna aktywów firmy Mustache Warsaw, przede wszystkim sklepu internetowego Mustache.pl. Transakcję zrealizowano pod koniec października za 491,5 tys. zł.
Natomiast we wrześniu ogłosiła, że za 920 tys. zł obejmie 59,94 proc. udziałów nowej spółki YRS Ventures 2, która będzie zajmować się produkcją ubrań i tworzeniem na nich nadruków.
Znacząco zmalały wpływy 4fun Media z reklam w kanałach telewizyjnych - o 16 proc. do 14,96 mln zł w trzech kwartałach br., a o 26 proc. do 3,83 mln zł w zeszłym kwartale. Do firmy należą stacje 4Fun Dance, 4Fun Gold Hits i 4Fun.TV, których łączny udział w rynku oglądalności w pierwszej połowie br. wyniósł 0,23 proc., wobec 0,28 proc. rok wcześniej.
Z kolei w segmencie reklamy zewnętrznej Grupa 4fun Media od stycznia do września br. osiągnęła 13,03 mln zł przychodów sprzedażowych, dwa razy więcej niż rok wcześniej. Usług w tym zakresie realizuje spółka Screen Network, która pod koniec ub.r. kupiła firmę PRN Polska, właściciela sieci ekranów w supermarketach Carrefour.
Natomiast agencja FCB Bridge2Fun w trzech kwartałach br. miała 7,6 mln zł wpływów, po wzroście o 43 proc. w skali roku.
W efekcie przejęć Grupa 4fun Media w minionym kwartale zanotowała już 292 tys. zł przychodów ze sprzedaży internetowej i 104 tys. zł z działalności serwisów internetowych.
Łączne przychody firmy w pionie telewizyjnym (bez uwzględnienia wyłączeń) w trzech kwartałach br. wyniosły 17,25 mln zł (wobec 20,31 mln zł rok wcześniej), a z reklamy zewnętrznej - 17,07 mln zł (po wzroście z 7,96 mln zł w trzech kwartałach ub.r.).
Reklama zewnętrzna jest w br. zdecydowanie najbardziej rentownym segmentem Grupy 4fun Media - zysk EBITDA tego pionu w trzech kwartałach wyniósł 5,9 mln zł, ponad pięć razy więcej niż rok wcześniej (1,1 mln zł).
Natomiast zysk EBITDA pionu telewizyjnego zmalał w skali roku z 5,03 do 1,81 mln zł.
Akcje Grupy 4fun Media są notowane na warszawskiej giełdzie. Większościowym akcjonariuszem firmy jest Ross Newens (ma 55,06 proc.). Przy kursie 14,45 zł na koniec czwartkowej sesji kapitalizacja spółki wynosiła 59,52 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media: mniej wpływów z telewizji, więcej z reklam outdoorowych i FCB Bridge2Fun
agencja "bridget" ma sie dobrze :D