Grupa Onet-RASP znów przed Wirtualną Polską, w dół Interia (Gemius/PBI z maja)
W maju br. Grupa Onet-RAS Polska miała minimalnie większy zasięg od Wirtualnej Polski. Duże spadki zanotowały Grupa Interia.pl i Google, a znaczące wzrosty - Wikipedia, Grupa Polska Press i Grupa TVN.
W minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło u nas 26,24 mln realnych użytkowników (95,87 proc. wszystkich polskich internautów), o 399,6 tys. mniej niż w kwietniu. Wykonali oni 6,71 mln odsłon, a każdy spędził tam przeciętnie 31 minut i 13 sekund - wynika z badania Gemius/PBI. Dziennie witryny i aplikacje Google’a miały natomiast 14,56 mln użytkowników i 228,51 mln odsłon.
Na drugim miejscu niezmiennie znajduje się Facebook - w maju zanotował 21,69 mln użytkowników, 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
GRUPA ONET-RAS POLSKA wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska
O trzecie miejsce i zarazem miano lidera wśród krajowych wydawców rywalizują Grupa Onet-RAS Polska i Wirtualna Polska. W kwietniu ten drugi wydawca pierwszy raz od ponad trzech lat wyprzedził konkurenta pod względem zasięgu. Natomiast w maju Grupa Onet-RAS Polska zyskała w skali miesiąca 60,3 tys. użytkowników i znów była przed Wirtualną Polską, która straciła ich 74,4 tys.
Przy czym Wirtualna Polska zanotowała więcej odsłon od Grupy Onet-RAS Polska (2,87 mld wobec 2,63 mld) i dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (37 minut i 26 sekund wobec 25 minut i 44 sekund). Miała też wyższe statystyki dziennie od konkurenta: 6,53 mln użytkowników i 93,37 mln odsłon, wobec, 6,3 mln użytkowników i 84,63 mln odsłon Grupy Onet-RAS Polska.
W skali miesiąca zdecydowanie największy spadek liczby użytkowników zanotowała Grupa Interia.pl - o 843,9 tys. Grupa Gazetaprawna straciła ich 414,9 tys., a Filmweb.pl - 429,9 tys.
Za to Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. użytkowników, Grupa Polska Press - 766,1 tys., a Grupa TVN - 676,2 tys.
Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 27,4 mln. Na komputerach korzystało z sieci 23,4 mln, a na smartfonach i tabletach - 22 mln.
Onet.PL ma 17,25 mln, WP.PL - 15,15 mln
Google.pl zanotował spadek liczby użytkowników w skali miesiąca aż o 1,72 mln do 23,87 mln. Odwiedzający wykonali w serwisie 4,73 mld, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 27 minut i 7 sekund.
Z kolei Google.com miał 22,05 mln użytkowników, zyskał ich 783,5 tys., dzięki czemu wyprzedził Facebooka. Ten drugi portal przy 21,69 mln odwiedzających zanotował 3,47 mld odsłon oraz 31 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Z Onet.pl korzystało 17,25 mln użytkowników, po wzroście o prawie 200 tys.. Z WP.pl korzystało ponad 2 mln mniej użytkowników - 15,15 mln.
Blogspot.com z miesiąca na miesiąc zanotował spadek o 910,2 tys. użytkowników, a Interia.pl - o 800,4 tys. Natomiast Wikipedia.org zyskała 943,6 tys. odwiedzających, a Gazeta.pl - 472,4 tys.
TOP 20 WYDAWCÓW
Na komputerach serwisy i aplikacje Grupy Google zanotowały 22,54 mln użytkowników (722,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 4,35 mld odsłon. Odwiedzający korzystał z nich przeciętnie przez 33 minuty i 6 sekund.
Grupa Interia.pl zanotowała w skali miesiąca spadek aż o 1,13 mln użytkowników. Natomiast Wikipedia zyskała 515,3 tys. odwiedzających, a Grupa Polska Press - 501,1 tys.
Z serwisach Grupy TVN przeciętny internauta korzystał przez 39 minut i 9 sekund. W przypadku Wirtualnej Polski ten wskaźnik wyniósł 37 minut i 37 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 32 minuty i 9 sekund.
TOP 20 DOMEN
Google.pl na komputerach straciło w skali miesiąca jedną dziesiątą użytkowników - w maju miało ich 20,52 mln, o 2,1 mln mniej niż w kwietniu. Natomiast Google.com zanotowało wzrost o 712 tys. do 18,08 mln odwiedzających. Pierwszy serwis miał 2,82 mln odsłon, a drugi - 1,47 mln.
Interia.pl straciła w skali miesiąca 1,03 mln użytkowników, a Money.pl - 344,7 tys. Natomiast Wikipedia zyskała ich 515,3 tys., a Microsoft.com - 425,6 tys.
Z o2.pl użytkownik korzystał przez 39 minut i 52 sekundy, z WP.pl - przez 33 minut i 11 sekund, natomiast z Google.pl i Facebooka - przez nieco ponad 28 minut.
Dołącz do dyskusji: Grupa Onet-RASP znów przed Wirtualną Polską, w dół Interia (Gemius/PBI z maja)