Grupa Sare ma połowę wpływów z mailingów. Sare z 1,3 mln zł straty, Inis i Mr Target z 2,9 mln zł zysku
W 2017 roku Grupa Sare zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 11,2 proc. do 45,97 mln zł oraz spadek zysku netto z 3,98 do 2,83 mln zł. 50,4 proc. wpływów firmy zapewniła realizacja kampanii mailingowych. Spółka Sare zanotowała 1,27 mln zł straty netto, natomiast segment obejmujący Inis i Mr Target osiągnął 2,87 mln zł zysku netto.
Koszty operacyjne Grupy Sare zwiększyły się w ub.r. z 35,61 do 41,48 mln zł, do czego najbardziej przyczyniły się wzrosty wydatków na usługi obce (z 24,34 do 26,62 mln zł) i wynagrodzenia (z 7,22 do 10,06 mln zł).
- Spadek zysku netto jest efektem wzrostu kosztów wynagrodzeń i świadczeń pracowniczych wynikającego między innymi z rozwoju firmy i związanego z tym wzrostu zatrudnienia. Nasz zespół stale się rozrasta, czego potwierdzeniem jest zatrudnienie 83 nowych pracowników w 2017 roku - komentuje Dariusz Piekarski, prezes Grupy Sare, w raporcie finansowym firmy.
Wpływy spółki Sare ze sprzedaży zewnętrznej wzrosły w skali roku z 8,48 do 8,61 mln zł, natomiast koszty tej sprzedaży - z 8,71 do 10,52 mln zł. W konsekwencji strata netto firmy pogłębiła się z 96,9 tys. zł do 1,27 mln zł.
Natomiast wartość sprzedaży zewnętrznej pionu obejmującego Inis i Mr Target zwiększyła się z 30,74 do 34 mln zł, a zysk netto zmalał z 2,97 do 2,87 mln zł.
Salelifter i Teletarget miały zdedydowanie wyższe wpływy ze sprzedaży wewnętrznej niż zewnętrznej. Pierwsza spółka zanotowała 731,1 tys. zł zysku netto (wobec 806,6 tys. zł rok wcześniej), a druga - 178,6 tys. zł (w 2016 roku miała 106,7 tys. zł starty netto).
- Znaczną część przychodów, wygenerowały kampanie mailingowe, stanowiąc 50,43 proc. wspomnianej wartości. Dużym zainteresowaniem naszych klientów cieszyły się także rozwiązania z zakresu marketing automation oferowane przez narzędzie SAREhub - opisuje Dariusz Piekarski.
- Na początku roku 2017 przedstawiliśmy naszą nową strategię korporacyjną, obejmującą lata 2017-2019. Zgodnie z jej treścią jesteśmy gotowi na kolejne inwestycje w kluczowych dla nas obszarach. W lipcu 2017 zakupiliśmy udziały w spółce Marketnews24, która specjalizuje się w produkcji oraz dystrybucji treści video, dzięki czemu uzupełniliśmy naszą ofertę o wyróżniony w strategii obszar video. Dodatkowo udoskonaliliśmy naszą dotychczasową ofertę, dzięki spójnemu zarządzaniu technologiami całej grupy kapitałowej. Wspólna oferta oraz wyznaczenie linii biznesowych przyczyniły się do wzrostu wyników finansowych oraz przewagi konkurencyjnej - wylicza prezes Grupy Sare.
- Udało nam się także uzyskać bardzo dobre rezultaty podczas wdrożenia analityki Big Data, które optymalizują komunikację w sieci internetowej. Nadal pracujemy nad udoskonaleniem naszej oferty, aby zapewnić naszym klientom narzędzia, które przyczynią się do wzrostu sprzedaży online oraz offline - dodaje.
W połowie grudnia ub.r. spółka Polinvest 7 (należąca do funduszu inwestycyjnego 21 Concordia) i Tomasz Pruszczyński ogłosili wezwanie do sprzedaży prawie 1,7 mln akcji Grupy Sare stanowiących ok. 74,01 proc. jej kapitału zakładowego (do Pruszczyńskiego wcześniej należało już 25,99 proc. akcji spółki). Zaproponowali 22,7 zł za jedną akcję, co daje wycenę całego pakietu wynoszącą 38,5 mln zł. W lutym poinformowano, że wezwanie dojdzie do skutku.
W efekcie do Polinvest 7 i Pruszczyńskiego należy obecnie 2,09 mln akcji Grupy Sare stanowiących 91,4 proc. kapitału firmy.
Dołącz do dyskusji: Grupa Sare ma połowę wpływów z mailingów. Sare z 1,3 mln zł straty, Inis i Mr Target z 2,9 mln zł zysku