Grupa Sare z nową nazwą Digitree Group. „Zmiana struktury przychodów i zatrudnienia”
Akcjonariusze firmy technologiczno-marketingowej Sare zdecydowali o zmianie jej nazwy na Digitree Group. Firma zaprezentowała swoje nowe logo. - Zmiana pozycjonowania grupy podyktowana jest rozszerzeniem zakresu usług przez spółki należące do naszej grupy kapitałowej - tłumaczy Dariusz Piekarski, prezes Sare.
- Rebranding związany jest ze zmianą struktury przychodów oraz zatrudnienia - obecnie niemal połowa naszych obrotów generowana jest z usług świadczonych dla branży e-commerce, a jeszcze dwa lata temu były to głównie działania e-mail marketingowe. Również odsetek programistów, pracujących dla Grupy, wzrósł do 25 proc. wszystkich pracowników - opisuje Dariusz Piekarski.
Do grupy kapitałowej Sare należą spółki i marki zajmujące się marketingiem internetowym: SAREhub i SAREsystem (to narzędzia do komunikacji e-mail marketingowej i marketing automation), INIS (e-mailingowa sieć reklamowa i afiliacyjna), agencja kreatywno-interaktywna JU, Salelifter (zajmuje się monetyzacją i walidacją baz danych), sieć reklamy wideo VideoTarget, serwis Cashback oraz Adepto zajmujące się generowaniem leadów dla branży finansowej.
Wiosną ub.r. Sare kupiło od Hubstyle za ok. 1,8 mln zł spółkę Sales Inteligence oferującą narzędzia do prowadzenia i promowania sklepów internetowych i porównywarek cenowych, a pod koniec ub.r. za 1,95 mln zł i pakiet swoich akcji przejęło 94 proc. akcji spółki Fast White Cat zajmującej się tworzeniem e-sklepów.
- Inwestycje te przyniosły Grupie wzrost przychodów o niemal 30 proc. w pierwszym półroczu 2019 r., a Grupa otworzyła się tym samym na nowe obszary działalności. Zmiana jest możliwa, dzięki silnemu fundamentowi, który stanowi autorska technologia - podkreśla Piekarski. - Grupa Sare to dziś dużo więcej niż tylko e-mail marketing, więc chcemy to zaakcentować - zaznacza.
Sare pokazało logo Digitree Group
Grupa Sare zmianę nazwy na Digitree Group ogłosiła w sierpniu, a pod koniec września zgodzili się na to jej akcjonariusze. Niebawem nowa nazwa zostanie wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, natomiast firma przedstawiła już swoją nową identyfikację wizualną.
- Sam proces rebrandingu i tworzenia nowej identyfikacji wizualnej Grupy realizujemy wewnętrznie wraz z agencją JU:, która zajmuje się doradztwem strategicznym marek w Internecie. Digitree Group ma być marką zapewniającą cały digital w jednym miejscu, więc naturalnym ruchem podjętych prac był wybór agencji tworzącej jedną z silnych gałęzi naszego digitalowego drzewa - opisuje Judyta Mojżesz-Zimonczyk, dyrektor marketingu i pełnomocnik zarządu Sare.
- Nowa nazwa i identyfikacja wizualna pozwala pokazać pełen zakres kompetencji, jakie oferuje grupa kapitałowa. W mojej ocenie był to ruch niezbędny, zmiana dzięki której zostanie podkreślony zintegrowany charakter oferty Grupy - komentuje Anna Lubowska, od czerwca br. członek rady nadzorczej Sare.
Grupa Sare ze wzrostem wpływów i stratą
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa Sare osiągnęła 28,76 mln zł wpływów sprzedażowych, o 26,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej zwiększyły się jej koszty - z 20,34 do 29,11 mln zł, czyli o 43,1 proc. (głównie w związku ze wzrostem nakładów na usługi obce z 11,95 do 17,55 mln zł).
W konsekwencji firma zanotowała ujemne wskaźniki rentowności. Wynik operacyjny poszedł w dół z 2,51 mln zł do 407,9 tys. zł, a wynik netto - z 1,56 mln zł do 714,8 tys. zł.
Od połowy 2011 roku Sare jest notowane na warszawskiej giełdzie. Od początku ub.r. większościowym akcjonariuszem firmy jest Polinvest 7 należący funduszu 21 Concordia, ma 60,51 proc. jej kapitału.
Przy obecnym kursie wynoszącym 4,44 zł kapitalizacja giełdowa Sare to 11,04 mln zł. Cena akcji mocno spadła w ub.r. - na początku roku wynosiła ok. 21 zł, a na koniec ok. 7 zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa Sare z nową nazwą Digitree Group. „Zmiana struktury przychodów i zatrudnienia”