Grupa WP szykuje wspólną ofertę reklamową
W marcu Grupa Wirtualna Polska rozpocznie prace nad nową ofertą reklamową, która zostanie zaprezentowana najpóźniej w maju. - Naszą ambicją jest stworzenie rozwiązania łączącego potencjał obu spółek - mówi Wirtualnemedia.pl Jacek Świderski, prezes firmy.
W połowie lutego sfinalizowano przejęcie Wirtualnej Polski od Orange Polska, którego dokonała Grupa o2 wraz z funduszem Innova Capital. Kwota transakcji wyniosła 383 mln zł, a w zarządzie i radzie nadzorczej nowej firmy znaleźli się założyciele Grupy o2, przedstawiciele Innova Capital, a także Łukasz Wejchert (w przeszłości m.in. prezes Onetu) i Tomasz Czechowicz, szef funduszu MCI Management, który przejął 20 proc. udziałów w spółce.
Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl, że do momentu formalnego połączenia Wirtualnej Polski i Grupy o2, które ma nastąpić na koniec czerwca br., w obu firmach stanowiska kierownicze będą połączone.
- Zapewnia nam to z jednej strony możliwość sprawnego prowadzenia dalszych procesów integracyjnych, z drugiej pozwala utrzymać normalny tok pracy oraz koncentrować się na strategicznych obszarach działalności Grupy Wirtualna Polska - uzasadnia Jacek Świderski.
>>> Duże zwolnienia w Wirtualnej Polsce. „Chcemy zrobić to jak najszybciej”
W poniedziałek zaczęło działać wspólne biuro reklamy, powstałe ze scalenia działów o2 i WP. Biurem kieruje Joanna Pawlak, która wcześniej pełniła funkcję dyrektora pionu marketingu i sprzedaży w Wirtualnej Polsce (więcej na ten temat). Obecnie kończy się przeprowadzka pracowników działu sprzedaży oraz product managerów z dawnej siedziby Grupy o2 przy ul. Jutrzenki w Warszawie na ul. Sienną. Działy obydwu spółek będą pracować razem.
Jacek Świderski mówi nam, że od 1 marca połączone biura reklamy rozpoczną prace nad nową ofertą reklamową. Zostanie ona zaprezentowana najpóźniej w maju br. - Naszą ambicją jest stworzenie rozwiązania łączącego potencjał obu spółek, ale też wprowadzenie wyższych standardów pracy z klientami niż te, które do tej pory obowiązywały zarówno w o2, jak i w WP - mówi prezes Grupy Wirtualna Polska. - Chcemy być dla naszych klientów partnerem pierwszego wyboru - dodaje.
>>> Eksperci o fuzji o2 i WP: powstaje portal nr 1, zmieni się układ reklamowy
Grupa Wirtualna Polska analizuje obecnie wszystkie swoje serwisy i planuje ich optymalizację. Jacek Świderski zapewnia jednak, że nie wpłynie to zasadniczo na portfolio głównych marek Grupy. - Liczą się dla nas dotychczasowe silne marki i serwisy w kluczowych kategoriach, jak poczta elektroniczna, informacje i publicystyka, biznes i finanse, sport, styl życia - wymienia i dodaje, że firma będzie inwestować w wideo i mobile.
Przypomnijmy, że we wrześniu ub.r. Grupa o2 zawiesiła serwisy Filmtok.pl, Mototok.pl i Lansik.pl (więcej na ten temat), natomiast Wirtualna Polska w połowie ub.r. zamknęła strony Hityczykity.pl i Alefaceci.pl.
Dołącz do dyskusji: Grupa WP szykuje wspólną ofertę reklamową