Gucci we współpracy z FACEIT tworzy akademię gamingową
Luksusowa marka mody Gucci we współpracy z firmą organizującą turnieje FACEIT uruchamia Gucci Gaming Academy - akademię gamingową dla esportowców. Wśród jej uczestników jest dwóch Polaków.
Nowy program Gucci Gaming Academy ma na celu wspieranie początkujących graczy e-sportowych, dopóki nie otrzymają profesjonalnego kontraktu. Gdy gracze zaczną otrzymywać oferty od profesjonalnych drużyn, będą mogli z nich skorzystać, opuszczając akademię w dowolnym momencie.
W pierwszej fali graczy wybranych przez Gucci i Faceit znalazło się czterech sportowców z Europy Wschodniej - dwóch z Polski, jeden z Łotwy i jeden z Litwy. Grają w Faceit Pro League. Z zawodnikami przeprowadzone były m.in. wywiady, mające określić, jakimi wartościami się kierują. Są to: Brajan "DGL" Lemecha, Łukasz "mwlky" Pachucki, Rokas "EspiranTo" Milasauskas i Mārtiņš "shadiyy" Gūtmani.
Podczas treningu zawodnicy otrzymają nie tylko umiejętności zawodowe, ale także wsparcie psychologiczne. Początkujący e-sportowcy nauczą się strzelać celnie, a także wytrwale znosić napięcie rywalizacji. Studenci otrzymają niezbędny sprzęt, miesięczne stypendium oraz specjalnych trenerów i mentorów.
Ponadto będą mieli dostęp do platformy edukacyjnej Gucci. Na szkoleniu dowiedzą się też, jak zarządzać kontraktami z zawodnikami i rozwijać markę osobistą.
Według Newzoo w 2021 r. firmy zarobiły na grach w chmurze ok. 1,5 mld dolarów, a liczba użytkowników płatnych subskrypcji sięgnęła 21,7 mln. Analitycy przewidują, że w 2024 r. liczba graczy sięgnie 58,6 mln, wydadzą ok. 6,3 mld dol.
Wśród ambasadorów Gucci Gaming Academy są komentator James Bardolph, Christopher "GeT_RiGhT" Alesund oraz Stephanie "missharvey" Harvey.
Dołącz do dyskusji: Gucci we współpracy z FACEIT tworzy akademię gamingową