Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Cyfrowego Polsatu. "Dobrze zarządzana firma skoncentrowana na kontroli kosztów"
Analitycy Haitong Bank utrzymali rekomendację "kupuj" dla Cyfrowego Polsatu, jednocześnie podnosząc cenę docelową akcji z 27,1 zł do 30 zł.
Podwyżka jest wynikiem podniesienia prognozy EBITDA na lata 2017/18/19 odpowiednio o 1/1/4 proc. oraz wzrostu wyceny mnożnikowej całej grupy porównawczej Cyfrowego Polsatu.
Od momentu osiągnięcia historycznego maksimum na poziomie 27,8 zł, akcje spółki spadły o ok. 11 proc. Zdaniem Konrada Księżopolskiego, szefa działu analiz w Haitong Bank, było to przesadzoną reakcją rynku na obawy, że obowiązkowa opłata medialna może zbyt negatywnie przełożyć się na wyniki firmy, natomiast póki co prace nad ustawą w negatywnym kształcie dla całej branży płatnej telewizji zostały obecnie zawieszone, co wyraźnie zmniejsza to ryzyko.
Z drugiej strony analitycy Haitong Bank uważają, że rynek zignorował jak dotąd dobrą wiadomość o zdobyciu przez Cyfrowy Polsat wyłącznych praw do pokazywania Ligi Mistrzów UEFA/Ligi Europy w latach 2018-21, która znacznie wzmocni ofertę contentową Cyfrowego Polsatu na rynku i może zostać zmonetyzowana na wiele sposobów: jako czynniki do sprzedaży usług i wzrostu ARPU, zdobycia nowych klientów lub zatrzymania obecnych, a także jako przedmiot odsprzedaży dla innych dostawców płatnej telewizji.
W czasach kiedy dobrej jakości technologia i infrastruktura telekomunikacyjna stają się dobrem ogólnie powszechnym, prawdziwym czynnikiem, który wyróżnia operatora na rynku jest dobre i unikalne content video. Cyfrowy Polsat konsekwentnie buduje swoją przewagę konkurencyjną w tym obszarze, co zdaniem Haitong Bank redukuje ryzyko biznesowe i tworzy atrakcyjne fundamenty dla długoterminowego rozwoju.
Dodatkowo Konrad Księżopolski uważa, że Cyfrowy Polsat jest dobrze zarządzaną firmą, skoncentrowaną na kontroli kosztów i generującą dużo gotówki (wolne przepływy pieniężne na lata 2017/18 szacowane na poziomie 14,4/15,1 proc.). To z kolei umożliwia delewarowanie i wypłatę dywidendy (stopa dywidendy w latach 2017/18 wyniesie odpowiednio 2 i 4 proc.). Spółka na lata 2017/18 jest również wyceniana przy niewysokich mnożnikach, które wynoszą odpowiednio 7,0- i 6,5-krotność EV/EBITDA.
Zdaniem Księżopolskiego, zdywersyfikowany model biznesowy Cyfrowego Polsatu, który koncentruje się na produkcji contentu i jego dystrybucji – w połączeniu z ok. 13,4 mln abonamentowych RGU (w tym 3,7 mln z płatnej telewizji) – daje firmie nie tylko kilka sposobów na spłacenie kosztów contentu UEFA, ale również szansę na dalsze kształtowanie i zmienianie rynku płatnej telewizji/telekomunikacji. Pierwszą naturalną "ofiarą" wydaje się NC+ z ok. 2,1 mln subskrybentów płatnej telewizji. Dwa lata temu platforma ta straciła prawa do pokazywania La Liga, a obecnie i do Ligi Mistrzów, co może potencjalnie zachęcić klientów do przejścia do Cyfrowego Polsatu albo w pakiecie SmartDom, albo w standardowej ofercie płatnej telewizji.
W pierwszym kwartale br. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 2,39 mld zł przychodów ze sprzedaży i 271,4 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Cyfrowego Polsatu. "Dobrze zarządzana firma skoncentrowana na kontroli kosztów"