Havas wprowadza asystenta głosowego dla sektora B2B
Havas Media Group zaprezentowała własnego, polskojęzycznego biznesowego asystenta głosowego Havas Voice. Narządzie, przeznaczone dla firm, ułatwia i upraszcza dostęp do wszystkich danych związanych z prowadzonymi działaniami marketingowymi w digitalu.
Prezentacja nowego narzędzia miała miejsce w czasie Havas Media Group Conference - konferencji poświęconej budowaniu wartościowej komunikacji w dobie globalnej transformacji digitalowej. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem "Are you ready to change?"
Havas Voice został opracowany w wyspecjalizowanych jednostkach 18 Havas Warsaw oraz DBI Poland, przy współpracy z Wandlee. Bazuje na technologii głosowej i jest skonfigurowany z usługą Google Analytics. W perspektywie niedalekiej przyszłości będzie można go łączyć z dowolną usługą online.
– Tworząc Voice’a, staraliśmy się uprościć sposób dostępu i korzystania z danych biznesowych, których jest z roku na rok coraz więcej. Obecnie w firmach, im więcej posiadają one systemów i narzędzi analitycznych, tym więcej czasu wymaga dotarcie istotnej informacji. Korzystanie z narzędzi wymaga też szkoleń. Uważamy, że używanie danych powinno być bardziej wygodne, bardziej dostępne. Biznesowy asystent głosowy mówiący po polsku może być odpowiedzią na te problemy, bo pozwala na uzyskanie jakiejkolwiek informacji natychmiast, na zasadzie „pytanie-odpowiedź” – powiedział Dominik Komar, head of 18 Havas Warsaw, Havas Media Group, w czasie prezentacji nowego narzędzia.
Wśród funkcjonalności głosowego asystenta są m.in. wyszukiwanie dowolnej informacji na temat aktualnie prowadzonych kampanii online, informowanie o statystykach profili społecznościowych czy kampanii, odwiedzinach, płatności faktur lub poziomie sprzedaży
- Obecnie 500 mln urządzeń na całym świecie jest zintegrowanych z technologią głosową. Ona się rozwija, nie mamy danych dla Polski, ale w 2017 r. w USA 20% wszystkich zapytań Google to były zapytania głosowe - skomentował Adrian Kielich, business development manager PL w Google. - Mimo że technologia nie jest najbardziej intuicyjna na desktopie, to już podczas korzystania ze smartfona zauważalnie coraz więcej osób z tego korzysta i ludzie się do tego przekonują – dodał Adrian Kielich.
– Nie możemy się doczekać kiedy konwersacja głosowa zacznie być na co dzień. Następnym krokiem jest tzw. niewidzialna technologia, czyli w momencie kiedy przychodzimy do domu i tak naprawdę to od kontekstu i od nas zależy co mówimy i jak to mówimy i później to się dzieje. […] widzę to, że za rok za dwa technologia voice to będzie jeden z głównych tematów w komunikacji - dodał w czasie panelu dyskusyjnego na temat technologii voice search w komunikacji Igor Sawczuk, prezes Wandlee.
Havas rozmawia już z pierwszymi klientami potencjalnie zainteresowanymi nowym narzędziem.
Dołącz do dyskusji: Havas wprowadza asystenta głosowego dla sektora B2B