SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

HBO Max w Polsce od 8 marca za 29,99 zł miesięcznie

Koncern HBO oficjalnie poinformował, że platforma internetowa HBO Max pojawi się w Polsce 8 marca br. Standardowo subskrypcja będzie kosztować 29,99 zł miesięcznie.

Na profilach społecznościowych HBO Polska zamieszczono we wtorek spot promujący start HBO Max w naszym kraju. Klip składa się głównie z migawek z najpopularniejszych filmów i seriali wyprodukowanych przez HBO i wytwórnię Warner Bros. (właścicielem obu jest koncern WarnerMedia).

HBO Max w Polsce od 8 marca

- Wszystko, co kochasz, w jednym miejscu. HBO Max pojawi się w Polsce już 8 marca 2022 roku - stwierdzono w opisie spotu. - Więcej informacji wkrótce - zaznaczono.

- HBO Max to całkowicie nowe doświadczenie płynące z oglądania w streamingu. Serwis oferuje najlepszą rozrywkę w niezwykle atrakcyjnej cenie - filmy, seriale produkcji oryginalnej i programy dla dzieci, za które odpowiadają Warner Bros., HBO, DC, Cartoon Network, Max Original oraz wiele więcej. Z radością potwierdzamy, że 8 marca HBO Max pojawi się także w Polsce i będzie to kolejny etap udostępniania serwisu nie tylko w całej Europie, ale także i poza nią - powiedziała Christina Sulebakk, general manager, HBO Max EMEA

 

Cena HBO Max: 29,99 zł miesięcznie

Dotychczasowy koszt subskrypcji serwisu HBO GO w Polsce, wykupionej bezpośrednio, wynosił 24,90 zł miesięcznie. Korzystanie z HBO Max będzie nieco droższe - standardowo miesięczna subskrypcja będzie kosztować 29,99 zł.

Z okazji premiery HBO Max przygotowano 33-procentoową zniżkę, z której będzie można skorzystać do końca marca.

Z kolei Dotychczasowi użytkownicy HBO GO, subskrybujący serwis bezpośrednio, zostaną automatycznie przeniesieni do HBO Max i będą płacili 19,99 zł miesięcznie.

Z początkiem kwietnia pojawi się roczny plan subskrypcji HBO Max, który będzie kosztował 234,99 zł (czyli ośmiokrotność standardowej ceny miesięcznej subskrypcji).

Jakie filmy i seriale na HBO Max

W ofercie HBO Max znajdują się przede wszystkim filmy i seriale wytwórni Warner Bros. i DC oraz stacji telewizyjnych HBO i Cartoon Network, a także produkcje dostępne tylko na tej platformie. Filmy Warner Bros. są na niej udostępniane już 45 dni po premierze kinowej, w najbliższym czasie na HBO Max pojawią się „Matrix Zmartwychwstania”, „Diuna”, „King Richard: Zwycięska rodzina” oraz „Legion Samobójców: The Suicide Squad”.

Na platformie są też takie tytuły własnej produkcji jak m.in. „Stacja Jedenasta”, „Peacemaker”, „Wychowane przez wilki s2”, „Stworzona do miłości” oraz „Życie seksualne studentek”. Z europejskich seriali HBO zapowiada polską „Odwilż”, hiszpańskie „Cała reszta” i „Garcia!”, duński „Kamikaze” oraz norweski „Pożądanie”.

W ofercie HBO Max są również programy telewizyjne („Być jak Magic Mike”, „Expecting Amy”, „FBoy Island”, „Selena + Chef”) oraz produkcje dla dzieci (m.in. „Młodzi Tytani: Akcja!”, „Niesamowity świat Gumballa”, „Zwariowane Melodie: Kreskówki” czy „CoComelo”).

HBO Max od prawie dwóch lat

Serwis streamingowy HBO Max został uruchomiony w USA w maju 2020 r. W bibliotece jest około 800 filmów i 300 seriali. Na platformie pojawiają się własne produkcje pod marką Max Originals, treści HBO, ale także innych nadawców m.in. Warner Bros, New Line czy Cartoon Network.

HBO Max jest oferowany obecnie w dwóch wersjach. Tańsza wiąże się z koniecznością oglądania reklam, droższa jest pozbawiona przekazu reklamowego. Ceny są zależne od konkretnych krajów.

W lipcu 2021 r. HBO Max weszło na 39 rynków Ameryki Łacińskiej. Zgodnie z zapowiedzią serwis zostanie udostępniony w Europie w 2022 r.

W trzecim kwartale 2021 r. liczba subskrybentów HBO Max i HBO wzrosła o 1,9 mln do poziomu 69,4 mln. Teraz z kolei John Stankey, dyrektor generalny AT&T na konferencji Citi's AppsEconomy poinformował, że na koniec 2021 r. globalna grupa użytkowników zwiększyła się do 73,8 mln. W całym ub.r. platforma pozyskała netto 13,1 mln subskrybentów.

Szef AT&T John Stankey zapowiedział, że do 2025 r. HBO Max i HBO będą miały na całym świecie od 120 do 150 mln subskrybentów.

- Konsekwentnie realizujemy strategię wprowadzania HBO Max na światowe rynki. Kolejnym krokiem jest uruchomienie platformy w następnych 15 krajach europejskich, dzięki czemu będzie ona dostępna już na 61 rynkach na całym świecie. Realizujemy nasze cele, aby dotrzeć bezpośrednio do konsumentów na całym świecie, co w połączeniu z naszymi ulubionymi produkcjami zapewni nam skalę niezbędną do bycia jedną z topowych globalnych platform streamingowych - komentuje Johannes Larcher, szef HBO Max na rynkach poza USA.

Jak HBO Max wchodziło na inne rynki

W krajach nordyckich i Hiszpanii platforma streamingowa HBO Max wystartowała w październiku ub.r. Debiutowi towarzyszyła promocja dla pierwszych subskrybentów. Jeśli zarejestrowali się w ciągu pierwszego miesiąca działalności serwisu, płacą połowę niższy abonament przez cały czas trwania subskrypcji. W Hiszpanii, Finlandii, Szwecji i Norwegii standardowa cena za dostęp do platformy to równowartość 41-44 zł. Promocyjna cena to nieco ponad 20-25 zł. Spośród tych rynków najdrożej jest w Danii czy Norwegii. Cena promocyjna nie przekracza jednak równowartości 25 zł, a regularna 45 zł.  

Warto jednak zauważyć, że w Hiszpanii i Skandynawii marka HBO wcześniej nie była bezpośrednio obecna. Licencje do pokazywania filmów Warner Bros i produkcji HBO w tych krajach mieli inni nadawcy. W Polsce HBO działa od 26 lat i rywalizuje o podobnych widzów z Canal+. HBO Max może mieć więc bogatszą ofertę niż w Europie Zachodniej, a co za tym idzie cena nie będzie znacząco odbiegała od ceny HBO GO. Przez ponad dwie dekady firma zbudowała silne relacje z operatorami płatnej telewizji i debiutowi mogą towarzyszyć wspólne akcje promocyjne.

W Stanach Zjednoczonych  HBO Max można mieć za 9,99 dolarów w wersji z reklamami (około 38 zł) lub 14,99 dolarów bez reklam (blisko 55 zł). Na oferowanie odpłatnie treści w modelu z reklamami zdecydował się związany z TVN Grupą Discovery serwis Player. Przedstawiciele firmy twierdzą, że liczba subskrypcji wzrosła kilkukrotnie. Nie wiadomo czy w Europie HBO w ogóle rozważa podobny pakiet. Konkurencja na rynku serwisów streamingowych jest jednak duża. Poza HBO Go, Playerem duże sukcesy odnosi tu Netflix, a działają też Amazon Prime Video, Polsat Box Go, Viaplay. Niebawem dołączą Disney+ i SkyShowtime. Przy tylu ofertach znacząco wyższa cena niż za HBO GO może nie przynieść wzrostu subskrypcji. Chyba, że będzie jej towarzyszyła cała gama produkcji w 4K.

W Polsce są discovery+ i Viaplay, niebawem pojawi się Disney+

HBO Max to kolejna globalna platforma streamingu wideo, która wchodzi na polski rynek. Od sześciu lat w naszym kraju jest obecny Netflix, który od 2020 roku jest u nas zdecydowanie najpopularniejszą platformą w kategorii VoD i OTT.

Pod koniec 2020 roku w Polsce pojawiło się discovery+, jako kolekcja dostępna na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery. W sierpniu ub.r. zadebiutowała u nas szwedzka platforma Viaplay, oferująca przede wszystkim transmisje sportowe (m.in. z kilku lig piłkarskich, a od grudnia ub.r. także z gal KSW).

W zeszły tygodniu koncern The Walt Disney Company potwierdził, że jego platforma Disney+, uruchomiona pod koniec 2019 roku, latem br. wystartuje w 42 krajach z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, m.in. w Polsce.

W maju ub.r. ogłoszono plan fuzji WarnerMedia (obecnie należącego do koncernu telekomunikacyjnego AT&T) i Discovery. Zapowiedziano, że w połączonej firmie większościowym akcjonariuszem będą obecni akcjonariusze AT&T z 71 proc. walorów. AT&T dostanie też 43 mld dolarów w gotówce, obligacjach i w formie zmniejszenia zadłużenia WarnerMedia. 29 proc. walorów połączonej firmy będzie należeć do obecnych akcjonariuszy Discovery.

Finalizację transakcji zaplanowano na połowę br. W grudniu bezwarunkową zgodę na jej realizację wyraziła Komisja Europejska.

Dołącz do dyskusji: HBO Max w Polsce od 8 marca za 29,99 zł miesięcznie

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olaf
Optymalna cena, brawo
odpowiedź
User
kolis
Cena ok. A niższa cena, dla tych co mają konto w HBO GO to już naprawdę pół darmo w porównaniu do np. Netflixa.
odpowiedź
User
Robsss
HBO rozumie że w Polsce maksymalna cena abo to 25 zł . Tego nie rozumieją w Viaplay i dalej 34 zł. Amazon niemalże rozdaje za darmo (bo 49zl to mało) subskrypcje na cały rok. Czekamy na cenę Disneya. Ale wróżę przesyt platform VOD. I ludzie zostaną z max dwoma abonamentami
odpowiedź