W weekend 56 tys. widzów w kinach Helios. Jagiełło: start przekroczył nasze oczekiwania
Od minionego piątku do niedzieli w kinach Helios (grupa Agora) sprzedano 56,3 tys. biletów. Największymi hitami były filmy „Co w duszy gra” i „Godzilla vs. Kong”.
Wszystkie 50 kin sieci Helios zostało otwartych o północy z czwartku na piątek, w pierwszym możliwym terminie po zniesieniu zakazu działalności kin w związku z epidemią.
Helios podał, że w miniony weekend najwięcej widzów było w jego kinach w Warszawie w galerii Blue City, w Poznaniu w Galerii Posnania, w Bielsko-Białej w Galerii Sfera, w Katowicach w Galerii Libero oraz w Gdyni w Centrum Riviera.
Ogółem w kinach Heliosa przez trzy dni sprzedano dokładnie 56 328 biletów. - To świetny start, który przekroczył nasze oczekiwania -podkreśla Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa.
- Wielkim hitem nocy otwarcia był pokazywany w ramach seansów przedpremierowych film „Godzilla vs. Kong”. Natomiast w pierwszy weekend po uruchomieniu sieci najchętniej wybieranym tytułem była animacja „Co w duszy gra", co pokazuje, że na otwarcie kin czekały też dzieci. Na drugim miejscu znalazł się „Jeden gniewny człowiek" Guya Ritchiego, a na trzecim - „Mortal Kombat", produkcja wyświetlana w ramach pokazów przedpremierowych - opisuje Jagiełło.
Kina Helios otwarte po 6 miesiącach
Od piątku umożliwiono kinom działalność, ale przy obłożeniu 50 proc. miejsc oraz w reżimie sanitarnym. Helios otworzył kina jako jedyny z czołowych operatorów, obiekty Multikina i Cinema City są na razie zamknięte.
Większość kin w Polsce pozostawała zamknięta od 7 listopada 2020 r. Ponowne otwarcie kin umożliwiono w połowie lutego, ale Helios, Multikino i Cinema City z tego nie skorzystały, tłumacząc, że dano za mało czasu na przygotowanie obiektów i repertuaru. W drugiej połowie marca w związku z kolejną falą epidemii wszystkie kina znów zamknięto.
W konsekwencji Helios w pierwszym kwartale br. osiągnął zerowe przychody, wobec 93,8 mln zł rok wcześniej. Cała grupa kapitałowa Agora zanotowała w zeszłym kwartale spadek przychodów rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł i wzrost straty netto z 47,1 do 59,4 mln zł.
- Ostrożnie mówiąc chciałbym, żebyśmy w III kw. osiągnęli 40-50 proc. pełnej mocy kin, tej mocy z 2019 roku. Liczymy oczywiście na miłe zaskoczenie, ale nie mamy żadnych doświadczeń - stwierdził Tomasz Jagiełło w zeszły piątek. Ocenił, że obowiązujący obecnie limit miejsc na sali utrudni głównie sprzedaż w weekendy.
- Jeżeli chodzi o 50-proc. limit miejsc to utrudnia to funkcjonowanie w tzw. prime time, czyli w weekendy. Nie przeceniałbym jednak tego limitu. Nawet w najlepszych okresach średnia zajętość foteli w kinach sięga 15 proc. Musimy po prostu mądrzej układać repertuar - powiedział szef Heliosa.
Agora liczy, że restrykcje z czasem zostaną zmniejszone. Ma nadzieję, że na jesieni kina będą mogły sprzedawać wszystkie miejsca na salach.
Jagiełło spodziewa się, że sprzedaż barowa w kinach może zostać odblokowana w kolejnym rządowym rozporządzeniu znoszącym pandemiczne restrykcje. Obecne rozporządzenie, które zakazuje konsumpcji w kinach, obowiązuje do 5 czerwca.
- Za tydzień odmrażana będzie konsumpcja w zamkniętych pomieszczeniach gastronomicznych i tutaj jesteśmy skonfundowani (brakiem konsumpcji w kinach - PAP) - powiedział członek zarządu Agory. - Mamy nadzieję, że jest to błąd, który będzie skorygowany w kolejnym rozporządzeniu - dodał.
Jakie filmy w kinach Helios?
Od 21 maja w kinach Helios można oglądać m.in. nagrodzone Oscarami filmy „Obiecująca młoda kobieta”, „Sound of metal”, „Ojciec” i „Minari”, a na 22-23 maja zaplanowano przedpremierowe pokazy „Na rauszu”. W repertuarze dla dzieci będą m.in. „Co w duszy gra”, „Psy i koty 3: łapa w łapę” i „Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai. Rabuś w pociągu”.
Na 28 maja zaplanowano premiery filmu „Cruella”, polskiej komedii romantycznej „Druga połowa” i animacji dla dzieci „Krudowie 2: Nowa era”.
W sobotę 29 maja w kinach Helios będzie można obejrzeć finał piłkarskiej Ligi Mistrzów, a na 29 i 30 maja oraz 1 czerwca przygotowano atrakcje z okazji Dnia Dziecka, m.in. bajkowy repertuar, konkursy i zabawy.
9 czerwca w ramach Kina Kobiet zaprezentowany zostanie film „Cruella”, w ramach Kina Konesera obejrzeć będzie można „Obraz pożądania", „Oto my" oraz „Zabij to i wyjedź z tego miasta”. Nocne Maratony Filmowe zaplanowano na 11 i 25 czerwca, a na 10 czerwca (w wybranych kinach) - retransmisję koncertu Bon Jovi from Encore Nights.
Helios przygotował promocję „Wcześniej kupujesz, więcej zyskujesz”, w ramach której można oszczędzić do 9 zł, jeśli kupi się bilet na kilka dni przed seansem. Oferta dotyczy regularnych seansów oraz filmów familijnych.
W drugiej połowie grudnia ub.r. Helios podpisał dwie umowy: na 20 mln zł kredytu w rachunku bieżącym z BNP Paribas Bank Polska i 20 mln zł kredytu rewolwingowego z Santander Bank Polska. Natomiast we wrześniu zawarł umowy z Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska, od każdego uzyskał po 20 mln zł kredytu rewolwingowego.
W ub.r. przychody kin Helios ze sprzedaży biletów poszły w dół o 67,2 proc. do 84,6 mln zł, ze sprzedaży przekąsek i napojów - o 66,5 proc. do 37,2 mln zł, a z reklam - o 69,4 proc. do 10,9 mln zł. Cały segment kinowo-książkowy Agory, obejmujący też m.in. Wydawnictwo Agora i sieć Pasibus, zanotował spadek wyniku operacyjnego z 43 mln zł zysku do 88,3 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: W weekend 56 tys. widzów w kinach Helios. Jagiełło: start przekroczył nasze oczekiwania