HGTV startuje 7 stycznia. „Stawiamy na lokalne produkcje” (spot promujący)
Kanał lifestylowy HGTV (Home & Garden TV), poświęcony wnętrzarstwu i ogrodnictwu, wystartuje w sobotę 7 stycznia 2017 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Wśród gwiazd stacji znajdą się Dorota Szelągowska i Maja Popielarska oraz nowe twarze - Katarzyna Kuźma i Jimi Ogden.
O planach na uruchomienie polskiej wersji kanału HGTV Grupa TVN informowała na początku września br. Jest to lifestylowa stacja z portfolio Scripps Networks Interactive, właściciela TVN, o wnętrzarstwie i ogrodnictwie. Nazwa HGTV pochodzi od angielskich słów „home” (dom) i „garden” (ogród).
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, kanał HGTV wystartuje w sobotę 7 stycznia 2017 roku. Uruchomienie nowej stacji wesprze duża kampania promocyjna. Polska jest pierwszym krajem europejskim, w którym zadebiutuje lokalna wersja HGTV.
Na antenie Home & Garden TV pojawią się amerykańskie formaty Scrippsa, takie jak: „House Hunters” poświęcony handlu nieruchomościami, „Fixer Upper”, gdzie para prowadzących przekształca ruderę w piękny dom przy niewielkich kosztach czy „Flip or Flop”, w którym małżeństwo kupuje i remontuje zniszczone domy.
- HGTV powinien radzić sobie podobnie jak TVN Style. Liczymy na udział w rynku powyżej 1 proc. Kanał będzie też atrakcyjny dla reklamodawców i partnerów - opisywał na 43. Międzynarodowej Konferencji PIKE 2016 Jim Samples, prezes TVN.
Stacja wprowadzi także polskie produkcje, nad którymi cały czas pracuje. Jedną z szykowanych propozycji będą „Domowe rewolucje” - w programie Dorota Szelągowska wyremontuje całe mieszkania i domy (do tej pory jej ekipa zajmowała się pojedynczymi wnętrzami i kuchniami). Własne programy poświęcone ogrodnictwu poprowadzi Maja Popielarska, związana z Grupą TVN od 1999 roku.
W HGTV pojawią się także nowe twarze - Katarzyna Kuźma oraz Jimi Ogden, Anglik mieszkający w Warszawie. Oboje otrzymali własne programy.
Jimi Ogden, fot. tvn
Katarzyna Kuźma, fot. tvn
Polskojęzyczna wersja HGTV pojawi się na polskim rynku w wyniku przekształcenia obecnie dostępnego TVN Meteo Active. Kanał ten wystartował 16 kwietnia 2015 roku i zastąpił istniejący od 2003 roku TVN Meteo.
Scripps jest zainteresowany dystrybucją kanału HGTV na pozostałych rynkach europejskich oraz w Afryce. Zajmie się tym Katarzyna Jabłońska, która w sierpniu br. została wiceprezesem spółki.
Warto dodać, że rok temu, startując w konkursie na kanał lifestylowy na MUX-8, Scripps proponował stację Dom i Styl TV. Nadawca uruchomił wówczas stronę internetową dla tego projektu distv.pl oraz podpisał listy intencyjne z czołowymi polskimi producentami w sprawie produkcji kontentu.
Dołącz do dyskusji: HGTV startuje 7 stycznia. „Stawiamy na lokalne produkcje” (spot promujący)