Carrefour wstrzymał reklamy w serwisach VOD, bo zarzucono TVP.info nienawiść do LGBT
Firma Carrefour Polska wstrzymała na krótko emisję reklam w serwisach VoD, m.in. na TVP VOD, po tym jak na Twitterze zarzucono, że na portalu TVP.info pojawią się treści atakujące mniejszości seksualne. - Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD - tłumaczy Carrefour.
Użytkowniczka Twittera o nicku Claire Underwood w zeszłą środę zwróciła uwagę Carrefourowi, że reklama jego polskiego oddziału ukazała się w sekcji TVP Stream na portalu TVP VOD. Zestawiła dwa zdjęcia: opisywanej reklamy na portalu oraz tekstów, które pojawiają się na TVP.info po wpisaniu hasła „tęczowa zaraza”.
- Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT? - spytała, oznaczając we wpisie sieć supermarketów.
Tego samego dnia o tej sprawie poinformowano na profilu @TvpStop. - Grupo Carrefour, doceniamy, że podjęłaś już kroki, aby wycofać swoje reklamy z obraźliwej "Gazety Polskiej". Czy zrobisz to samo z reklamami w TVP? - spytano. W opisie profilu @TvpStop czytamy: "Spraw aby nienawiść się nie opłacała. Napisz do producentów reklamujących się w TVP i spytaj czy będą kontynuować fundowanie hejtu w TVP Info?".
Wpis podano dalej na profilu Stop Funding Hate.
Poland's state broadcaster used language likening LGBT people to a "disease". Now @CarrefourFrance have done the right thing & dropped their ads: https://t.co/gJs0opL3BH
— Stop Funding Hate (@StopFundingHate) November 25, 2020
If you work for an advertiser or agency you can act to protect your clients by following suit & excluding TVP https://t.co/lLb7pz2uFP
Carrefour: wstrzymaliśmy kampanię, podwoimy czujność
W odpowiedzi na wpis Claire Underwood centrala Carrefoura stwierdziła, że wskazane przez internautkę treści „nie odzwierciedlają wartości firmy”. - Po twoim zgłoszeniu wstrzymaliśmy bieżącą kampanię. Podwoimy naszą czujność na te tematy - zadeklarował Carrefour.
- Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję? - skomentował w odpowiedzi Samuel Pereira, zastępcą kierownika redakcji mediów interaktywnych TAI.
Jesteśmy portalem informacyjnym - informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy @CarrefourPolska miałby decydować którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję? https://t.co/0e62nLgbA8
— Samuel Pereira (@SamPereira_) November 26, 2020
Carrefour tłumaczy się błędem przy automatycznym zakupie
Swoje stanowisko w tej sprawie przysłała nam też biuro prasowe Carrefour Polska. Podkreśla w nim, że sieć „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności klientów, pracowników oraz partnerów biznesowych”.
- Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej - czytamy w oświadczeniu.
TVP: "Oszczerstwa anonimowego trolla"
O sprawie napisał też portal Onet.pl. Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Jarosław Olechowski, odniósł się do zawartych tam treści na Twitterze, pisząc: - Redakcja publikuje artykuł na podstawie nieprawdziwych oszczerstw anonimowego internetowego trolla z leadem, któremu przeczy ostatni akapit tekstu. Wszystko bez żadnej weryfikacji. Upadek.
Daniel Liszkiewicz, szef redakcji mediów interaktywnych w TAI, skomentował w podobnym duchu: - Anonimowa internautka zamieściła screenshot, twierdząc, że w @tvp_info są "kolumny" o tęczowej zarazie"- co jest informacją nieprawdziwą. Kiedy zastosujemy taką metodologię to takie tzw. "kolumny", można wykryć we wszystkich mediach.
Nowe standardy „dziennikarskie” w @onetpl Redakcja publikuje artykuł na podstawie nieprawdziwych oszczerstw anonimowego internetowego trolla z leadem, któremu przeczy ostatni akapit tekstu. Wszystko bez żadnej weryfikacji. Upadek
— Jarek Olechowski (@OlechowskiJarek) November 26, 2020
Według badania Mediapanel w październiku br. portal TVP.info odwiedziło 5,15 mln internautów.
Dołącz do dyskusji: Carrefour wstrzymał reklamy w serwisach VOD, bo zarzucono TVP.info nienawiść do LGBT