SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IKEA zachęca, by przedłużyć życie swoich mebli

Kampanią pod hasłem “Przedłuż życie swoich mebli – to co dobre, niech się nie kończy” sieć IKEA promuje rozwiązania w duchu cyrkularności, które sprzyjają przedłużaniu życia produktów oraz wspiera świadome i odpowiedzialne zakupy, by tworzyć lepiej pomyślany dom. 

Tegoroczna kampania realizowana pod hasłem "To co dobre, niech się nie kończy", ma inspirować nie tylko do niewyrzucania, ale także do odnawiania przedmiotów, które noszą ślady użytkowania. Z okazji tzw. Green Black Friday na klubowiczów i klubowiczki IKEA Family czekają też konkurs i aktywności promujące zrównoważony tryb życia w domu. IKEA wspiera tego rodzaju działania podczas Black Friday od 2018 roku. 

Green Black Friday - jak to się zaczęło?
Zaczęło się od kampanii pod hasłem „Przyda się” przypominającej o zapomnianych przedmiotach i bibelotach, które każdy z nas trzyma na dnie szafy, w schowku, pawlaczu czy piwnicy, bo kiedyś w końcu “mogą się przydać”. W 2019 roku pod hasłem “Na dłużej” IKEA wraz z polską artystką, Eweliną Sośniak zorganizowała wystawę rzeźby i malarstwa uwzględniającą wskazówki dbania o meble i akcesoria. Wszystko po to, by zachęcić odbiorcę do przyjrzenia się swoim codziennym przedmiotom i rozpoczęcia zmian we własnym domu. Kolejne edycje kampanii na Green Black Friday skupione były wokół usług cyrkularnych oferowanych przez markę np. “Oddaj i zyskaj” zainicjowanej w 2021 r.  

IKEA swoją kampanią zachęca do naprawy mebli, oferując między innymi możliwość zamówienia części montażowych za darmo. Firma udostępnia tam części między innymi do mebli z serii BILLY, HEMNES, POÄNG czy MALM.  W 2023 roku klienci zamówili łącznie 41 188 elementów montażowych. 
Kolejnym przykładem jest szeroka oferta części zamiennych do sof, które stanowią niemal obowiązkowy element wyposażenia większości domów. IKEA zachęca do ich naprawy, a także do zabawy ze stylistyką, poprzez wybór nowych pokryć, poduszek czy dodatków. Klienci mogą liczyć na 10-letnią gwarancję w przypadku wad materiałów i wykonania pokryć, ram oraz poduszek sof. 

- W IKEA naszą misją jest tworzenie lepszego życia dla wielu ludzi. Jednak nasza troska sięga poza granice naszych mieszkań, obejmując także planetę, na której wszyscy wspólnie żyjemy. Wierzymy, że nasze usługi wspierające cyrkularność znacząco przyczyniają się do realizacji wizji IKEA, a rosnące zainteresowanie nimi, z roku na rok potwierdza, że idziemy w dobrą stronę. W roku finansowym 2023, dzięki usłudze „Oddaj i Zyskaj”, udostępniliśmy do ponownej sprzedaży 3501 produktów, co stanowi aż 3,5-krotny wzrost w porównaniu do roku 2022. W 2023 roku z usługi skorzystało już ponad trzykrotnie więcej klientów i klientek niż w ubiegłym roku. Największym zainteresowaniem cieszą się meble do przechowywania, a tuż za nimi znajdują się meble dziecięce, stanowiące niemal 15 proc. wszystkich produktów objętych tą usługą – podkreśla Wiktoria Płocha, liderka ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska.

Szeroka komunikacja

W tegorocznym Green Black Friday, IKEA prowadzi kampanię "To co dobre, niech się nie kończy", promując podejście oparte na trosce o produkty i dążeniu do wydłużenia ich użyteczności. Oprócz kreatywnej części kampanii online, marka przygotowała też działania w sklepach, skierowane zarówno do obecnych, jak i nowych Klubowiczek i Klubowiczów IKEA Family.

Z okazji Green Black Friday zorganizowano między innymi konkurs, w którym każdy ma okazję podzielić się historią, jak dzięki własnym pomysłom i kreatywności, produkty IKEA zyskały nowe życie lub odświeżoną odsłonę. Nagrody to 300 indywidualnych konsultacji z projektantami i projektantkami IKEA. Dodatkowo, w sklepach stacjonarnych (oprócz IKEA Targówek), w soboty 18 i 25 listopada br., odbędą się kreatywne warsztaty dla dzieci „EkoKreacje: projektowanie i ozdabianie tekturowych mebli”, na których maluchy będą miały okazję zaprojektować własne meble zgodnie z zasadami cyrkularnego wzornictwa.

Do końca miesiąca we wszystkich sklepach czekają także aktywności edukacyjne, między innymi cztery stacje z ciekawymi i zabawnymi historiami produktów ze wskazówkami jak o nie dbać na co dzień, by przedłużyć ich życie.

Marka wspólnie z firmą Ergodesign, w ramach obchodów Green Black Friday przygotowała również specjalny odcinek podcastu: "Circular by Ergodesign". Odcinek będzie dostępny od 23 listopada na platformach YouTube i Spotify.

Kampania „To co dobre niech się nie kończy” potrwa do 30 listopada.  Za strategię, przygotowanie kreacji i produkcję odpowiada VMLY&R Polska, mediami, planowaniem i zakupem zajął się dom mediowy Wavemaker, komunikacją PR Garden of Words, a działaniami Klubu IKEA Family – Loyalty Point.

Dołącz do dyskusji: IKEA zachęca, by przedłużyć życie swoich mebli

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
deska
Ciekawe jak? No np. ja się wyrwie zawias z płyty paździeżowej? No jak to normalnie naprawić. Są co prawda blachy naprawcze, ale nie zawsze się da.
0 0
odpowiedź