IKEA obala mity na temat zrównoważonego życia
Sieć sklepów IKEA rozpoczyna kampanię "Pogromcy mitów", w której pokaże, że zrównoważone życie wcale nie jest drogie, nie wymaga wysiłku i radykalnych zmian. Przekonuje w niej, że w prosty sposób można prowadzić lepszy dla siebie i dla środowiska styl życia.
IKEA w swojej nowej kampanii przekonuje, że zrównoważony styl życia może generować oszczędności, jest łatwy do zrealizowania i nie wymaga rezygnacji z wygód. Jej celem jest pokazanie, że marka posiada w swojej ofercie produkty i rozwiązania, które są nie tylko bardziej przyjazne planecie, ale także przystępne cenowo.
Wystarczy zacząć od wprowadzenia małych, ale znaczących zmian. Na przykład wybierając produkty, które same w sobie generują oszczędność, pomagają w oszczędzaniu lub takie, które pozwalają żyć bliżej natury. IKEA pokazuje, że np. dysza mgłowa ÅBÄCKEN zamieni zwykły strumień wody w mgiełkę, co pozwoli zmniejszyć zużycie wody, a żarówki LED Solhetta są o 35 proc. bardziej energooszczędne niż poprzedniej generacji żarówki LED od IKEA.
W ramach kampanii można poznać o wiele więcej produktów, rozwiązań i prostych wskazówek jak żyć w zrównoważony sposób, oszczędzać energię, wodę, zdrowiej gotować, nie marnując żywności.
- Celem naszej kampanii jest przekazanie pomysłów i wskazówek, jak żyć w bardziej przyjazny dla siebie i planety sposób. Obalamy mity, że życie w duchu eko jest drogie i wymaga wysiłku. Chcemy, by jak najwięcej osób przekonało się, że nawet najmniejsze działania potrafią wiele zmienić. Proste i niedrogie rozwiązania dają konkretne oszczędności wody i energii lub pozwalają nie marnować jedzenia. Dlatego im więcej ludzi je wprowadzi w życie, tym lepiej dla środowiska i dla nas samych – mówi Magdalena Betin, liderka zrównoważonego rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Działania reklamowe ruszają 24 kwietnia. Będą realizowane za pomocą Internetu, zarówno poprzez video na platformie YouTube czy TikTok, ale też display w social mediach i serwisach bliskich tematyce dbania o środowisko. W tym celu powstało około 17 różnych formatów.
Za strategię, kreację i produkcję odpowiada VMLY&R Polska. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words.
Dołącz do dyskusji: IKEA obala mity na temat zrównoważonego życia