Ikea w nowej strategii marketingowej stawia na innowacje produktowe, odchodzi od pokazywania wnętrz (wideo)
Szwedzka firma IKEA rozpoczyna emisję nowej serii reklam, które powstały w oparciu o zmienioną strategię marketingową. Skupiając się wokół swojej "magicznej" niebieskiej torby, spoty zostały zaprojektowane tak, by pokazywać, jak każdy z produktów dostępnych w sklepach tej sieci może poprawić codzienne życie właścicieli domów.
IKEA zmienia strategię marketingową, odchodząc od tradycyjnego skupiania się na pokazywaniu wnętrz, aby zamiast tego skupić się na innowacjach produktowych i pokazać, jak dodanie tylko kilku nowych rzeczy może zmienić dom.
Kampania „New Wonders Can Come Out of the Blue”, stworzona przez agencję Mother, rozpoczyna się w tym tygodniu. Pierwszy spot telewizyjny "Spinning Cups" pokazuje trzy trzy starsze panie, które zbierają się co tydzień. Akcja każdego z trzech 20-sek. spotów w pewnym momencie skupia się na niebieskiej torbie Frakta, która tutaj jest symbolem nowości. Reklamy przedstawiają szereg sytuacji życiowych, które mają prezentować innowacyjną skalę produktów IKEA oraz to, jak każdy z nich może poprawić codzienne życie właścicieli domów.
Szwedzki detalista twierdzi, że nowe kreatywne i strategiczne podejście jest odpowiedzią na zmieniające się zachowania kupujących - zwłaszcza, że dostarczenie drukowanego katalogu otwiera drogę do bardziej cyfrowego doświadczenia w handlu detalicznym.
IKEA przebudowała centrum " New At IKEA" na brytyjskiej stronie internetowej, która będzie zawierała najnowsze kolekcje i będzie aktualizowana za każdym razem, gdy nowe produkty znajdą się w asortymencie. Przedstawi także inspirujące treści, aby pokazać, w jaki sposób nowe i istniejące produkty można włączyć do rzeczywistych domów. - W IKEI wierzymy, że nawet jedna mała zmiana zmienia nasze codzienne życie w domu w cudownie nieoczekiwany sposób. Wystarczy odrobina wyobraźni i inspiracji - mówi Laurent Tiersen, menedżer ds. Marketingu w Ikea UK i Irlandii.
IKEA w Wielkiej Brytanii testuje nowy koncept marketingowy, który ewentualnie zostanie wprowadzony na innych rynkach. Marketerowi zależy na poprawie rozpoznawalności marki i zachęceniu do szerszego zainteresowania wyposażeniem domu.
Kampania będzie obejmować telewizję i kina w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii i potrwa do października br.
Dołącz do dyskusji: Ikea w nowej strategii marketingowej stawia na innowacje produktowe, odchodzi od pokazywania wnętrz (wideo)