W TVP spoty wyborcze przy prognozie pogody, "Teleexpressie" i programach rozrywkowych. Najdroższy kosztuje 44,8 tys. zł
Biuro Reklamy TVP w związku ze zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi i referendum ogłosiło zasady rozpowszechniania odpłatnych audycji wyborczych oraz odpłatnych ogłoszeń referendalnych. Będą emitowane m.in. przy prognozie pogody w TVP1 i wybranych programach rozrywkowych. Najdroższy spot będzie kosztować 44,8 tys. zł.
Zasady zakupu odpłatnych audycji wyborczych i odpłatnych ogłoszeń referendalnych w TVP obowiązują od dnia ogłoszenia wyborów do dnia 13 października.
Telewizja Polska będzie je emitować w TVP1, TVP2, TVP Dokument, TVP HD, TVP Historia, TVP Kobieta, TVP Kultura, TVP Nauka, Programie Satelitarnym TV Polonia, TVP Rozrywka, TVP Seriale, paśmie wspólnym TVP3, Active Family, ADVENTURE TV, Antena HD, Biznes24, DIZI, Filmax, Home TV, Nuta.TV, Nuta Gold, Power TV, TVC, TVS, XTREME TV oraz w mediach interaktywnych.
Spoty będą emitowane w odrębnych blokach oznaczonych jako "Odpłatne audycje wyborcze" lub "Odpłatne ogłoszenia referendalne".
W TVP1 ich emisja odbywać się będzie m.in. przed porannym wydaniem "Wiadomości", przed "Teleexpressem", przed prognozą pogody po głównym wydaniu "Wiadomości" i przy programach rozrywkowych.
W Jedynce najdroższy spot wyborczy kosztuje 44,8 tys. zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.) i będzie emitowany przed prognozą pogody.
23,3 tys. zł kosztuje emisja reklamy wyborczej przed "Sprawą dla reportera", 17 tys. zł przed "Rolnik szuka żony, 17 tys. przed "Jeden z dziesięciu" i 9,8 tys. zł przed "Teleexpressem".
Z kolei w TVP2 najdroższy spot wyborczy wyceniono na 18,7 tys. zł - emisja o g. 19.20 w dni powszednie, na kilka minut przed powtórkowym odcinkiem serialu "Barwy szczęścia".
Komitety wyborcze zainteresowane emisją w TVP2 będą mogły też ogłaszać się m.in. przed "Kołem fortuny", porannymi wydaniami "Panoramy", a także przed pokazywanym w sobotnie wieczory show "The Voice of Poland". W tym ostatnim przypadku zapłacą do 7,8 tys. zł.
Biuro Reklamy TVP zaznacza, że pozycja niektórych bloków odpłatnych audycji wyborczych oraz odpłatnych ogłoszeń referendalnych w konkretnych dniach może się różnić od zawartej w cenniku, zmianie może także ulec program, przy którym blok wyborczy lub blok ogłoszeń referendalnych jest zaplanowany. Publiczny nadawca ponadto podkreśla, że ma prawo do zmiany pasm wyborczych lub otwarcia innych pasm wyborczych oraz pasm ogłoszeń referendalnych, niż określone w opublikowanym właśnie cenniku.
27,7 tys. zł w TVN, 37,7 tys. zł w Polsacie
Biuro reklamy TVN Media sprzedaje spoty wyborcze na antenach TVN, TVN7, TVN 24 i TVN24 Bis.
Maksymalna cena za spot wyborczy w TVN wynosi 27,7 tys. zł. Takie stawki obowiązują w blokach przy takich programach, jak "Top model", "Masterchef" i "Milionerzy". 400 zł mniej kosztuje reklama wyborcza przy serialu "Na Wspólnej", niektórych filmach emitowanych m.in. w piątkowe wieczory czy przy "Ślubie od pierwszego wejrzenia".
W TVN spoty wyborcze nie będą emitowane w porannym paśmie "Dzień dobry TVN", a także w blokach przy wieczornych "Faktach", serwisie sportowym i pogodzie.
Z kolei Polsat Media sprzedaje audycje i materiały wyborcze na antenach Polsatu, Polsatu News, kanału Wydarzenia24, TV Puls, Puls 2, Telewizji WP, telewizji w Polsce.pl oraz serwisów internetowych znajdujących się w ofercie Polsat Media Online.
W Polsacie emisja materiałów wyborczych możliwa jest codziennie, w kilkunastu blokach. Spoty wyborcze mogą być emitowane m.in. przy wieczornej prognozie pogody oraz przy filmach i najpopularniejszych programach oraz serialach emitowanych w stacji. Najwięcej, bo 37,7 tys. zł trzeba zapłacić za emisję spotu w niedzielnym paśmie kabaretowym po g. 20. 31,1 tys. zł kosztuje emisja reklamy wyborczej w poniedziałkowym paśmie filmowym "Mega Hit", a 26,2 tys. zł - przy programie "Temptation Island Polska".
Wybory parlamentarne odbędą się 15 października br.
Dołącz do dyskusji: W TVP spoty wyborcze przy prognozie pogody, "Teleexpressie" i programach rozrywkowych. Najdroższy kosztuje 44,8 tys. zł