Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż rodzime portale. TikTok przed FB i YouTube’em (Mediapanel ze stycznia)
W wynikach badania Mediapanel wprowadzono dane o średnim czasie korzystania przez polskich internautów z serwisów i aplikacji. W styczniu br. WP.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Onet.pl i Interia, na komputerach lider to YouTube nieznacznie wyprzedzający Netflixa, natomiast w mobile’u na czele jest TikTok, w którym polski internauta spędził średnio 19,5 godziny.
Według badania Mediapanel w styczniu br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 29,28 mln polskich internautów, co dało 97 proc. zasięgu. Odwiedzający spędził tam średnio 6 godzin i prawie 13 minut.
Przeciętny czas korzystania przez użytkownika w ciągu miesiąca (ATS) po raz pierwszy jest prezentowany w ogólnych wynikach Mediapanelu. W komunikacie prasowym uzasadniono, że to „odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku”, a nowy parametr „pozwala określić zaangażowanie odbiorców w poszczególne kanały mediowe, a tym samym znacząco poszerza wiedzę o sposobie konsumpcji internetu przez użytkowników”.
W porównaniu z grudniem ub.r. Grupa Google, tak jak duża część wydawców, osiągnęła wzrost: z 28,77 do 29,28 mln użytkowników i 96,8 do 97 proc. zasięgu. Natomiast w styczniu ub.r. przy 28,33 mln odwiedzających miała 97,4 proc. zasięgu, ponieważ łączna liczba internautów w Polsce była wtedy o 0,9 mln niższa niż w styczniu br.
Na YouTubie polski internauta przez 19 godzin miesięcznie
Należąca go Google’a platforma YouTube, klasyfikowana w Mediapanelu osobno, jaka serwis www i aplikacja mobilna miała w zeszłym miesiącu 26,88 mln polskich użytkowników, 89,1 proc. zasięgu oraz 19 godzin i 16 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.
W tej ostatniej statystyce jest zdecydowanym liderem, z pozostałych wydawców tylko Grupa Google przekroczyła poziom 6 godzin. W grudniu ub.r. YouTube’a odwiedziło 25,88 mln polskich internautów, co dało 89 proc. zasięgu.
Natomiast przeglądarkowy Facebook zanotował 22,77 mln użytkowników, 75,5 proc. zasięgu (wobec 21,38 mln odwiedzających i 73,5 proc. zasięgu miesiąc wcześniej) oraz 4 godziny i prawie 45 minut przeciętnego czasu korzystania.
Grupa Wirtualna Polska przyciąga na dłużej niż platformy RASP i Allegro
Serwisy i aplikacje Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 22,91 mln internautów (w grudniu było ich 23,17 mln), z których każdy spędził tam 2 godziny i prawie 11 minut. Dłuższy czas korzystania przez przeciętnego internautę zanotowała Grupa Wirtualna Polska (2 godziny i 36 minut), w której serwisach i aplikacjach miesiąc do miesiąca liczba odwiedzających zwiększyła się z 20,88 do 22,23 mln.
Ponad dwie godziny średniego czasu korzystania osiągnęła też Grupa OLX (2 godziny i 3,5 minuty), a nieco poniżej tego poziomu jest Grupa Allegro (godzina i 52,5 minuty).
Grupa Polsat-Interia zanotowała godzinę i 22,5 minuty średniego czasu, Grupa TVN - godzinę i 10,5 minuty, a Grupa Agora - 45,5 minuty. Natomiast w przypadku Grupy Ceneo były to tylko 4 minuty i 38 sekund, a na Gov.pl - 5 minut i 18 sekund.
30 mln internautów w Polsce
Pierwszy raz łączna liczba internautów w Polsce, szacowana w ramach badania, sięgnęła 30 mln, z czego 25,3 mln korzystało z sieci codziennie. W grudniu użytkowników internetu było 29,7 mln (z czego 24,9 mln korzystających codziennie), a w styczniu ub.r. - 29,1 mln (25,4 mln korzystających codziennie).
Ponad 7 godzin na YouTubie, na WP.pl dłużej niż na Onecie
Google.com zanotował w styczniu 28,45 mln polskich użytkowników, 94,3 proc. zasięgu (wobec 28,03 mln internautów i 94,3 proc.) oraz 2 godziny, 26 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania. Z kolei Google.pl odwiedziło 12,01 mln internautów (co dało 39,8 proc. zasięgu, o 1,4 pkt proc. więcej niż w grudniu), a każdy spędził przeciętnie 33 minuty i 35 sekund.
Liderem pod względem średniego czasu korzystania jest przeglądarkowy YouTube, gdzie wskaźnik ten wyniósł 7 godzin i prawie 20 minut.
Na WP.pl każdy użytkownik spędził przeciętnie godzinę i 57 minut, na Onet.pl - godzinę i 41,5 minuty, na Allegro.pl - godzinę i 15,5 minuty, a na OLX.pl - godzinę i 7 minut. Liczba odwiedzjących WP.pl miesiąc do miesiąca zwiększyła się z 16,31 do 16,84 mln, natomiast na Onet.pl zmalała z 19,26 do 18,57 mln.
Najkrócej na Ceneo.pl
Porównywarka Ceneo.pl (należąca do Allegro) zanotowała spadek liczby odwiedzających z 13,81 do 13,77 mln, w styczniu każdy spędził w serwisie tylko 4 minuty i 25 sekund. Na rządowym portalu Gov.pl przeciętny czas korzystania wyniósł 5 minut i 18 sekund, na Mediaexpert.pl - 6 minut i 31 sekund, a na Radiozet.pl - 6 minut i 39 sekund.
Netflix przyciąga na godzinę krócej niż YouTube
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google odwiedziło 23,46 mln internautów (w grudniu ub.r. było to 22,84 mln), z których każdy korzystał średnio przez 2 godziny i nieco ponad 31 minut.
YouTube zanotował 8 godzin i prawie 39 minut przeciętnego czasu korzystania, a Netflix - 7 godzin i prawie 21 minut. Ten drugi serwis osiągnął miesiąc do miesiąca wzrost z 5,14 do 5,77 mln użytkowników.
Przeglądarkowy Instagram odwiedziło 5,52 mln internautów (wobec 4,95 mln w grudniu), którzy spędzili w serwisie średnio po 20 minut i 42 sekundy.
Ponad 2 godziny na WP.pl i Onet.pl
W porównaniu do grudnia Google.com zanotowało wzrost liczby użytkowników z 22,55 do 23,08 mln, przeglądarkowy YouTube - z 16,94 do 17,75 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,51 do 16,64 mln.
Odwiedzających zyskały też WP.pl (z 8,64 do 8,95 mln) i Onet.pl (z 8,27 do 8,81 mln). Na tym pierwszym portalu użytkownik spędził średnio 2 godziny i prawie 16 minut, a na drugim - 2 godziny i 4,5 minuty.
Powyżej godziny przeciętnego czasu korzystania zanotowały Interia.pl (godzina i 39 minut), Microsoft.com (godzina i 18 minut) oraz OLX.pl (godzina i 11,5 minuty).
Dołącz do dyskusji: Netflix przyciąga polskich internautów na dłużej niż rodzime portale. TikTok przed FB i YouTube’em (Mediapanel ze stycznia)