Initiative Media Warszawa bez dywidendy, z większymi wpływami i zyskiem
Agencja mediowa Initiative Media Warszawa (należąca do Mediabrands) 6,1 mln zł jednostkowego zysku z ub.r. przeznaczy na swój kapitał zapasowy. W ujęciu skonsolidowanym w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4,1 proc. do 367,92 mln zł i zysku netto z 5,35 do 8,65 mln zł.
Bezpośrednio 100 proc. udziałów Initiative Media Warszawa ma brytyjska spółka CSIB (No.1). Na początku grudnia na walnym zgromadzeniu zdecydowała, że cały jednostkowy zysk netto agencji zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.
W ujęciu jednostkowym Initiative Media Warszawa zanotował w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych z 351,27 do 367,9 mln zł, a jego koszty operacyjne zwiększyły się z 347,42 do 360,9 mln zł. W efekcie zysk operacyjny firmy poszedł w górę z 3,84 do 7,01 mln zł
Natomiast wpływy finansowe agencji skurczyły się z 15,31 mln zł do 493,7 tys. zł (w 2019 roku dostała 15 mln zł dywidend, a w ub.r. żadnych), przez co jej jednostkowy zysk netto zmalał z 18,51 do 6,14 mln zł.
Wpływy wzrosły mocniej od kosztów
Grupę kapitałową Initiative Media Warszawa tworzy wspólnie z dużo mniejszymi firmami: Brand Connection, Magna Global Polska (w obu ma 100 proc. jej udziałów) i Reprise Media (50 proc.).
W ujęciu skonsolidowanym firma osiągnęła w ub.r. wzrost wpływów o 4,1 proc. do 367,9 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się 362,4 mln zł z usług reklamowych (z czego 4,6 mln zł z zagranicy), 4,47 mln zł z usług back office’owych (786,1 tys. zł z zagranicy) i 1,03 mln zł ze sprzedaży towarów (855,2 tys. zł z zagranicy).
W sprawozdaniu Initiative Media Warszawa jako swoich głównych klientów podała firmy Orange, Carlsberg, Lego, Tchibo, BMW i Rossmann. Obsługę Orange Polska, będącego jej największym klientem, agencja właśnie traci po sześciu latach współpracy, telekom w przetargu wybrał Value Media.
W ub.r. biznesowi Initiative Media Warszawa nie zaszkodził wybuch epidemii. - Grupa szybko dostosowała się do nowej rzeczywistości dywersyfikując źródła przychodów, rozwijając nowe usługi oraz projekty. Wszystkie wzmożone działania organizacyjne, proceduralne oraz rozwój nowych usług pozwoliły utrzymać całe portfolio klientów z niezmienionymi poziomami budżetów. Po lekkim zawahaniu w drugim kwartale, związanym z wprowadzeniem twardego lockdownu, sytuacja w kwartale trzecim i czwartym unormowała się - opisano w sprawozdaniu.
Spółka Reprise Media w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów z 62,63 do 90,15 mln zł i zysku netto z 2,33 do 4,06 mln zł. Natomiast Brand Connection przy minimalnych wpływach miała 34,8 tys. zł straty netto, a Magna Global Polska - 120,5 tys. wpływów i 23,7 tys. zł zysku netto.
Więcej pracowników zmiany, we władzach
Wydatki operacyjne grupy Initiative Media Warszawa zwiększyły się w ub.r. o 3,4 proc. do 360,92 mln zł. Tak jak w przypadku innych agencji mediowych zdecydowaną większość stanowią koszty usług obcych, czyli zakupu powierzchni reklamowych dla klientów. Initiative Media Warszawa zanotowała wzrost tych nakładów z 333,16 do 344,41 mln zł.
Koszty wynagrodzeń poszły w górę z 10,52 do 12,22 mln zł, a ubezpieczeń i innych świadczeń pracowniczych - z 1,91 do 2,32 mln zł. W ub.r. w grupie kapitałowej pracowało średnio 90 osób, o trzy więcej niż przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wiosną ub.r. prezes Initiative Media Warszawa Monika Bronowska objęła stanowisko CEO grupy IPG Medibrands Poland, do której oprócz Initiative i Reprise Media należą UM, U2, BPN, Mediabrands Social i Mediabrands Studios. Z agencją rozstał się natomiast Marcin Dec (jesienią ub.r. został prezesem agencji Sigma Bis należącej do PZU i Orlenu).
Wiosną ub.r. do zarządu Initiative Media Warszawa dołączył Mikołaj Zglenicki, od jesieni 2019 roku dyrektor finansowy Medibrands w Polsce. Natomiast jesienią br. do zarządu agencji został powołany Łukasz Kozłowski, który od ponad roku jest jej dyrektorem zarządzającym.
Skonsolidowany zysk operacyjny Initiative Media Warszawa zwiększył się z 5,19 do 7,35 mln zł, zysk brutto - z 6,4 do 10,15 mln zł, a zysk netto - z 5,35 do 8,65 mln zł.
W poniższej tabeli ze skonsolidowanymi wynikami finansowymi Initiative Media Warszawa bieżący rok obrotowy to 2020 r., a poprzedni - 2019 r.
Dołącz do dyskusji: Initiative Media Warszawa bez dywidendy, z większymi wpływami i zyskiem