Innovation Award Media Trendy 2014: Grand Prix za kampanie PZU i PCK, triumf VML, SMV Group i Spotify
Grand Prix w tegorocznym konkursie Innovation Award Media Trendy przyznano za kampanie „Mocno pomocni agenci” PZU i „Bardzo dobre maniery” PCK. Najwięcej nagród i wyróżnień zdobyły firmy VML Poland, Starcom MediaVest Group i MediaCom Warszawa. Medium roku uznano Spotify, a wydarzeniem roku cyfryzację telewizji naziemnej.
Kampanię „Mocno pomocni agenci PZU” - przygotowaną i zrealizowaną przez agencję VML Poland i dom mediowy Starcom MediaVest Group - jurorzy konkursu określili jako jedną z najbardziej zauważalnych, innowacyjnych i ciekawych akcji marketingowych ub.r., opartą na świetnym pomyśle wspartym nowoczesną technologią, inspirującą do poszukiwania innowacyjnych metod zapraszania odbiorców do świata marki. Przypomnijmy, że w ramach tej akcji uruchomiono serwis mocnopomocni.pl, w którym wirtualny agent, zadając różne pytania, zgadywał, o jakiej znanej postaci myśli internauta (zobacz szczegóły).
Z kolei projekt „Bardzo dobre maniery”, przygotowany przez agencję Cheil Polska dla Polskiego Czerwonego Krzyża, niestandardowo zachęcał do przekazywania pieniędzy na zakup posiłków dla niedożywionych dzieci. Klientów restauracji informowano, że układając po posiłku sztućce na krzyż, zgadzają się, żeby doliczyć do rachunku 5 zł (koszt ciepłego posiłku) na PCK (więcej na temat tej akcji).
W sumie podczas środowej gali Innovation Award Media Trendy wręczono 11 nagród i 25 wyróżnień. Najwięcej zdobyły firmy VML Poland (2 nagrody, 3 wyróżnienia), Havas Worldwide Warsaw (2 nagrody, 1 wyróżnienie), Starcom MediaVest Group (2 nagrody, 6 wyróżnień, 3 nominacje) i MediaCom Warszawa (1 nagroda, 4 wyróżnienia). Wszystkim zwycięzcom wręczono statuetki zaprojektowane przez Janusza Kaniewskiego.
W rankingu agencji zwyciężyła VML Poland, wśród domów mediowych najlepszy okazał się Starcom MediaVest Group, a wśród mediów - AMS. W zestawieniu za nominację przyznawano punkt, za wyróżnienie 5 punktów, a za nagrodę 10 punktów (przy czym firmy współzgłaszające dostawały 50 proc. punktów), natomiast za Grand Prix - 15 punktów.
Pełna lista nagród, wyróżnień i nominacji znajduje się na drugiej podstronie
Lp. | Agencje reklamowe | PKT |
1 | VML Poland | 40 |
2 | Havas Worldwide | 25 |
3 | DDB Warszawa | 20 |
4 | Isobar Poland | 16,5 |
5 | Cheil Poland | 15 |
180heartbeats + Jung v. Matt | 15 | |
| ||
Lp. | Agencje mediowe | PKT |
1 | Starcom Mediavest Group | 38 |
2 | MediaCom Warszawa | 25 |
3 | ZenithOptimedia Group | 10 |
4 | DDC Media | 5 |
Althermedia | 5 | |
5 | Lowe Media | 2,5 |
| ||
Lp. | Media | PKT |
1 | AMS | 15 |
2 | TIME | 6 |
3 | New Age Media | 5 |
4 | nc+ | 2,5 |
Onet.pl | 2,5 | |
5 | AXN Poland | 0,5 |
Poza konkursem przyznano nagrody specjalne. Za medium roku uznano serwis streamingowy Spotify za to - jak uzasadniono - że po roku działalności na polskim rynku może się już pochwalić dziesiątkami milionów przesłuchanych godzin muzyki, a także milionami stworzonych przez Polaków playlist, a ponadto udostępnia nowy sposób słuchania muzyki.
Wydarzeniem roku została cyfryzacja telewizji naziemnej „za wprowadzenie Polski do grona państw, które całkowicie wyłączyły naziemny sygnał analogowy, a tym samym dostarczyły milionom ludzi możliwości telewizji jutra”. Nagrodę tę odebrali Michał Boni (współtwórca koncepcji cyfryzacji, w latach 2011-13 minister administracji i cyfryzacji), Wiktor Sęga (dyrektor departamentu zarządzania zasobami częstotliwości Urzędu Komunikacji Elektronicznej) oraz Jan Dworak (przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji).
Człowiekiem roku został Grzegorz Molewski za stworzenie projektu Kino za Rogiem, sieci małych kin, w których widzowie mogą sami decydować o repertuarze.
1 2
Dołącz do dyskusji: Innovation Award Media Trendy 2014: Grand Prix za kampanie PZU i PCK, triumf VML, SMV Group i Spotify