InPost wprowadza dostawy do Paczkomatów w dniu nadania
InPost uruchomił usługę Same Day Delivery, w ramach której przesyłki są dostarczane do Paczkomatów w dniu ich nadania. Opcja jest na razie dostępna w Warszawie i Łodzi.
W ramach Same Day Delivery InPost tego samego dnia dostarcza do Paczkomatów przesyłki nadane z tego samego miasta, które do jego centrum dystrybucji trafią do godziny 16:30. Za nową usługę nie jest na razie pobierana dodatkowa opłata.
- W takiej sytuacji niezależnie od tego, czy sklep ma integrację z InPostem, czy konsument wybrał dostawę następnego dnia, czy dostawę weekendową, bez żadnych dodatkowych opłat my postaramy się te przesyłki dostarczyć do Paczkomatów tego samego dnia. To oznacza, że jeszcze tego samego wieczoru nasi klienci będą mogli odebrać je z Paczkomatu - opisał w rozmowie z Newserią Rafał Brzoska, prezes i mniejszościowy akcjonariusz InPostu.
- Same Day Delivery to nowa jakość, która staje się faktem. My jako InPost jesteśmy prekursorem, ale też firmą, która odpowiada na oczekiwania 80 proc. klientów, którzy chcą otrzymać swoje zakupy tu i teraz, jak najszybciej - podkreśla.
Nowa usługa działa na razie w Warszawie i Łodzi. Według Brzoski mogła zostać wprowadzona dzięki inwestycjom InPostu w całkowicie zautomatyzowane oddziały, procesy i infrastrukturę IT oraz flotę samochodów, także elektrycznych.
- Polski e-commerce rośnie jak na drożdżach, a polski konsument staje się coraz bardziej wymagający, 80 proc. klientów mówi, że będzie kupować więcej, jeżeli przesyłki będą dostarczane szybciej. InPost odpowiada na te oczekiwania, podnosimy poprzeczkę dla wszystkich graczy na rynku, którzy te przesyłki dostarczają - zaznacza szef InPostu.
Na początku września InPost poinformował, że liczba jego Paczkomatów w Polsce przekroczyła 14 tys. W drugim kwartale br. każdy Paczkomat w Polsce miał średnio 141 skrytek, wobec 124 rok wcześniej (wynika to z faktu, że ostatnio stawiane były większe maszyny).
W pierwszej połowie br. InPost osiągnął wzrost wpływów o 54 proc. do 1,65 mld zł i zysku netto ze 117,4 do 186 mln zł. W Polsce 47 proc. przychodów firmy zapewniają dostawy zakupów z Allegro, natomiast jej biznes zagraniczny nadal notuje straty.
Dołącz do dyskusji: InPost wprowadza dostawy do Paczkomatów w dniu nadania