SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

InPost wprowadza weekendowe doręczenia paczek

Firma logistyczna InPost opublikowała nowe regulaminy i cenniki, które będą obowiązywać od 1 lutego 2020 r. Przy okazji poinformowała o wprowadzeniu nowej usługi Paczka w Weekend, dzięki której paczki będą dostarczane do paczkomatów także w soboty i niedziele.

Paczka w Weekend będzie dostępna wyłącznie w ramach doręczeń do paczkomatów, a więc nie obejmie dostaw do punktu czy lokalu.

Jak będzie można skorzystać z usługi?

Nadanie przesyłki objętej usługą będzie możliwe wyłącznie w piątki i soboty. Gdy w ramach usługi przesyłka zostanie nadana w piątek do godz. 13, w paczkomacie znajdzie się ona w sobotę lub niedzielę (do godz. 18).

Jeśli natomiast przesyłka zostanie nadana w sobotę do godz. 13, w paczkomacie zostanie umieszczona w niedzielę do godz. 18.

Paczka w Weekend - za ile i od kiedy?

Dla klienta biznesowego cena netto nowej usługi InPostu to 4,06 zł. Klient detaliczny zapłaci za Paczkę w Weekend 4,99 zł brutto.

InPost nie podał jeszcze oficjalnego terminu uruchomienia usługi.

Na razie Paczka w Weekend pojawiła się tylko w regulaminie i cenniku, z adnotacją, że data startu zostanie podana w oddzielnym komunikacie.

Obsługa klienta przez asystenta Google

W grudniu ubiegłego roku InPost uruchomił możliwość skontaktowania się z firmą przez asystenta Google. Rozmowę z klientami prowadzi ChatBot Mat. Aby z nim porozmawiać, należy przywołać go słowami „Porozmawiaj z InPost”.

W ramach obsługi przez Asystenta Google klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy Paczkomat oraz numer do kuriera. Ten sam bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

- Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny - zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie Paczkomatu aplikacją - bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek - komentuje Rafał Brzoska, prezes InPost.

ChatBot Mat ma pomóc klientowi zlokalizować paczkę na przykład gdy wybrany przez niego Paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki w Paczkomacie w ciągu 48 godzin. Przesyłka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP), skąd będzie można ją odebrać.

Całość działa zarówno na Androidzie jak i na iOS.

InPost z nowym właścicielem wyszedł na plus

 

Wiosną 2017 roku InPost i powiązana z nim spółka Integer.pl zostały przejęte przez amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR, które skupiły akcje obu podmiotów i wycofały ze z warszawskiej giełdy. Krótko przed tym Rafał Brzoska alarmował, że gdyby nie doszło do tej transakcji, zarządzanym przez niego spółkom groziła upadłość, bo nie miały z czego spłacić 108 mln zł kredytów i obligacji.

W 2018 r. InPost zanotował wzrost przychodów o 40 proc. - z 354,4 do 496,2 mln zł. Wpływy z paczek paczkomatowych poszły w górę ze 125,9 do 209 mln zł, a z pozostałych paczek (m.in. kurierskich) - z 215,3 do 279,7 mln zł. Wpływy prawie w całości zostały osiągnięte w Polsce.

Koszty operacyjne zwiększyły się z 377,1 do 491,9 mln zł, co przełożyło się na dużą poprawę rentowności: wynik operacyjny poszedł w górę z 10,6 mln zł straty do 9,9 mln zł zysku, a wynik netto - z 27,3 mln zł straty do 20,6 mln zł zysku.

Jednocześnie mocno wzrosły zobowiązania długoterminowe InPostu - z 44 mln zł na koniec 2017 roku do 148,6 mln zł rok później. Złożył się na to głównie wzrost wartości kredytów bankowych i pożyczek (z 36,9 do 112,2 mln zł) oraz zobowiązań finansowych określonych jako pozostałe (z 6,9 do 36,2 mln zł, głównie wskutek wdrożenia standardu MSSF 16). W bilansie na koniec 2018 r. pojawiło się 74,2 mln zł pożyczek od Integer Group Services.

Dołącz do dyskusji: InPost wprowadza weekendowe doręczenia paczek

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian D.
Zamówiłem InPost Express z dostawą do domu. Ekstra 10 PLN do kosztów przesyłki.
Ważna przesyłka, więc dupogodziny w domu.

Za pierwszym razem kurier zapisał w systemie, że nikogo nie było. Odesłał paczkę do magazynu, gdzieś na zadupiu.
Za drugim razem, po PIĘCIU dniach, pojawił się rano, nie mówiący po polsku, ubrany po cywilnemu młody chłopak.
Od tego czasu omijam sklepy internetowe, oferujące przesyłkę inpostem.

Nie sądzę by dobrym wizerunkowo działaniem było wdrażanie nowych rozwiązań, jeśli stare nie działają jak trzeba.
0 0
odpowiedź
User
Bolo
Dowalili opłatę za odbiór paczki przez kuriera. Tylko czekać jak zmonopolizują rynek i się po#$@$#my z opłatami za wysyłki
0 0
odpowiedź
User
@Adrian D.
Jaka lokalizacja? Sprawdziłem w systemie i nie widzę przesyłki dostarczonej według opisu. Oczywiście mogłem coś przeoczyć...
0 0
odpowiedź