Instagram: Nowe narzędzia dla reklamodawców
Instagram, najpopularniejszy serwis społecznościowy ze zdjęciami, chce przyciągnąć do siebie więcej marek i firm. Zamierza wprowadzić nowe rozwiązania pozwalające na bieżące monitorowanie prowadzonych kampanii.
Instagram zapowiedział rozszerzenie dostępnego obecnie pakietu narzędzi dla partnerów biznesowych o nowe możliwości związane z realizacją płatnych kampanii reklamowych oraz analizą zasięgu i zaangażowania tzw. followersów, czyli osób obserwujących konkretne konta.
Wśród przygotowanych narzędzi najważniejszy jest nowy pulpit nawigacyjny, który ma pomóc w intuicyjnym śledzeniu wyników prowadzonej kampanii. Nowe zakładki o nazwach Konto (Account Insight) oraz Reklama (Ads Insight) pozwolą na monitorowanie sposobu, w jaki zmienia się wśród odbiorców świadomość marki. Umożliwią one śledzenie zasięgu i oddziaływania konkretnych postów. Kolejna karta nazwana Zaplecze reklamowe (Ads staging) ma znaczenie techniczne - pozwala na magazynowanie, edytowanie i podgląd grafik przygotowywanych dla nadchodzących kampanii.
Według Instagrama wszystkie dane widoczne na nowej platformie będą dostarczane w czasie rzeczywistym, co pozwoli reklamodawcom reagować na bieżąco w zależności od tego, jak użytkownicy serwisu odbierają kampanię i związane z nią posty.
Pierwsze doniesienia na temat nowych narzędzi reklamowych na Instagramie pojawiły się w sieci już 10 miesięcy temu. Teraz wydaje się, że serwis jest gotów do wprowadzenia wspomnianych usprawnień, jednak nadal nie wiadomo dokładnie kiedy zostaną one oddany w ręce reklamodawców.
Tymczasem jeśli chodzi o prowadzenie działań reklamowych, to Instagram stwarza do tego spore możliwości. Dzisiaj z serwisu korzysta ponad 200 milionów aktywnych użytkowników, i w niektórych krajach przewyższa on popularnością Twittera.
Instagram, którego pomysłodawcą i głównym twórcą jest Kevin Systrom ujrzał światło dzienne w 2010 roku jako aplikacja mobilna dla telefonów Apple przeznaczona do dzielenia się zdjęciami w Internecie. Pomysł szybko zdobył popularność, a na początku 2011 roku wprowadzono aktualizację, dzięki której użytkownicy mogą przypisywać publikowanym zdjęciom hashtagi, podobnie jak w serwisie Twitter. Wkrótce potencjał Instagrama doceniają pierwsze poważne marki, w serwisie swoje konta zakładają między innymi firmy Ann Taylor, Urban Outfitters Inc. oraz Marc Jacobs, a także znane postaci – Barrack Obama, Snoop Dog czy Tony Hawk.
Jesienią 2011 roku Instagram miał już 10 milionów użytkowników. W kwietniu 2012 roku udostępniono wersję aplikacji przeznaczoną do systemu Android, która tylko w ciągu jednego dnia została pobrana milion razy. W tym samym miesiącu Instagram ogłasza, że społeczność aplikacji osiągnęła poziom 30 milionów. Wkrótce potem serwis został kupiony za 750 milionów dolarów przez Facebooka, który jest właścicielem Instagrama do dzisiaj.
Dołącz do dyskusji: Instagram: Nowe narzędzia dla reklamodawców