Interia.pl: w listopadzie kampania za 5 mln zł
Spółka Interia.pl wykona w tym roku plan finansowy zakładający 30-proc. wzrost przychodów i zysku netto, poinformował we wtorek prezes spółki Grzegorz Błażewicz. W przyszłym roku liczy na szybszy wzrost i nie wyklucza przejęć.
W III kwartale 2007 Interia.pl osiągnęła przychody w wysokości 14 866 tys. zł, co oznacza wzrost o 23,9 proc. w stosunku do III kwartału 2006 roku (11 998 tys. zł). Jednak notuje gorsze wyniki. W tym samym okresie osiągnęła zysk netto w wysokości 817 tys. zł w porównaniu do zysku w III kwartale 2006 r. wynoszącego 1 062 tys. zł.
- III kwartał zawsze jest okresem wakacyjnym, a w wakacje sprzedajemy mniej powierzchni reklamowej. Spadek zysku netto jest również wynikiem wzrostu zatrudnienia - powiedział wczoraj Grzegorz Błażewicz, Prezes Interia.pl.
Reklama internetowa w przychodach portalu w III kwartale wyniosła 76,6 proc. 12 proc. stanowiły przychody z eCommerce. Reszta to produkcja witryn i hosting. Poziom zatrudnienia wynosi obecnie 260 osób. - Koszty pracownicze w 2007 roku wzrosły o niemal 60 procent - powiedział Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes, Dyrektor Finansowy Interia.pl.
Już niedługo Interia rozpocznie dużą kampanie promocyjną. Jej koszt wyceniono na 5 mln zł. Kampania reklamowa pod hasłem "Las Vegas wśród portali" obejmie zasięgiem wszystkie media. Rozpocznie się 20 listopada. - Moment kulminacyjny planujemy na połowę grudnia - dodaje Błażewicz.
Rozliczenie kosztów kampanii odbędzie się w barterze, w wyniku czego portal nie poniesie większych strat. Kampania reklamowa kontynuuje strategię postrzegania portalu, jako największego w Polsce centrum rozrywki internetowej.
Interia ciągle utrzymuje trzecią pozycję za Onetem i Wirtualną Polską. W ostatnim czasie uruchamiała średnio na kwartał 3-4 nowe projekty. Jak podaje, serwisy takie jak Interia360, PolskaLokalna, Pomponik, Zrobie.to, Telewizor.TV, Deccoria.pl, gromadzą już ponad 1,6 mln użytkowników. Na dniach ruszyły Muzzo.pl (platforma do promocji twórców muzycznych), Smaker.pl (społecznościowy serwis miłośników kuchni).
- Do końca roku powstanie nowoczesny serwis pocztowy, wykonany w technologii Ajax, który ma mieć niezmiernie prostą nawigację - mówił Prezes.
Zapowiedział też uruchomienie oddzielnego serwisu dla graczy (Gameboard.pl) i modowego, nakierowanego na producentów ubrań. Błażewicz pokazał też własny produkt Interii grę flashową, z przeznaczeniem na rynek globalny. - Wczoraj ruszyła testowa emisja gry Arthic. Planujemy czerpać z niej przychody z reklamy i mikropłatności - mówił.
Arthic to, jak podaje kierownictwo, kolejny po Wiedźminie duży projekt w segmencie polskich gier. Internetowa gra Arthic jest grą typu MMOG (Massive Multiplayer Online Games) i umożliwia tworzenie społeczności oraz czat. Graficznie nie odbiegać będzie od gier na konsole. Stworzył ją krakowski (tam znajduje się siedziba portalu) zespół specjalistów. Po światowej premierze, zaplanowanej na początek 2008 roku, zakładana jest możliwość wypuszczenia jej do komercyjnego obiegu.
W przyszłym roku Interia.pl planuje poprawić zawartość merytoryczną (od informacji po treści multimedialne). Nie wyklucza przejęć i akwizycji. Zmniejszy tempo wprowadzania nowych produktów do jednego dużego na kwartał, a skoncentruje się na dopracowywaniu tych już obecnych. Nie planuje większych wzrostów zatrudnienia, poza działami sprzedaży reklamy. Dariusz Mazurkiewicz: Koszty zatrudnienie nie powinny wzrosnąć więcej niż o 10 proc.
Dołącz do dyskusji: Interia.pl: w listopadzie kampania za 5 mln zł