IPG zawiesza działalność w Rosji
Holding reklamowy Interpublic Group zawiesza działalność operacyjną w Rosji w związku z agresją tego kraju na Ukrainę.
IPG to kolejny globalny holding działający w branży komunikacji marketingowej po WPP, który opuszcza rynek rosyjski po wybuchu inwazji zbrojnej na Ukrainie.
Zobacz: Markom, które zostają w Rosji ciężko będzie zdjąć odium "przyjaciół Putina"
IPG wycofuje się w Rosji, będzie płacić pracownikom jeszcze pół roku
We wpisie na LinkedInie Phillippe Krakowsky, dyrektor generalny IPG, wyjaśnił, że IPG "zmagała się" z myślą o ewentualnym "porzuceniu" 200 współpracowników firmy w Rosji.
Zobacz: Największym reklamodawcą w Rosji jest Nestle
- Kiedy rozpoczęła się inwazja, natychmiast zastosowaliśmy się do wszelkich międzynarodowych sankcji i poinformowaliśmy objętych nimi klientów w Rosji, że nie będziemy kontynuować z nimi współpracy - napisał Krakowsky.
Szef IPG tłumaczył, że do ostatecznej decyzji o zawieszaniu działalności skłoniła firmę przedłużająca się agresja na terytorium Ukrainy, wymierzona zwłaszcza w ludność cywilną.
- Gdyby początkowe rozmowy o zawieszeniu broni były owocne, być może udałoby się nam osiągnąć oba cele [stosowanie się do sankcji i obecność w Rosji - przyp.]. Jednak ostatnie i nasilające się ataki na cele cywilne, w tym szpitale, pokazują niestety wyraźnie, że trajektoria konfliktu ulega eskalacji, a wojna może trwać jeszcze przez jakiś czas - opisuje Phillippe Krakowsky.
Zobacz: Rosja i Białoruś wykluczone z konkursu reklamowego Effie
IPG będzie płaciła wynagrodzenia rosyjskim pracownikom przez co najmniej sześć kolejnych miesięcy.
Kto z rynku reklamy zostaje w Rosji?
Do Interpublic Group należą agencje reklamowe IPG Mediabrands, McCann Worldgroup, MullenLowe, FCB, z czego w Rosji trzy ostatnie z wymienionych.
W Rosji pozostają inni gracze globalni rynku reklamy - Omnicom oraz francuski Publicis. Przed 24 lutego Omnicom miał 200 pracowników na Ukrainie i 2000 pracowników w Rosji (zatrudnionych w agencjach TBWA, DDB i OMD).
Publicis prowadzi w Rosji biura agencji mediowych Starcom, Publicis Commerce i Zenith. Wśród klientów Publicis Commerce w Rosji są Procter & Gamble, marka kosmetyczna Coty, Heineken i Electrolux. W zeszłym tygodniu Heineken zaprzestał działalności w Rosji, a P&G zmniejszył skalę swoich działań w tym kraju.
W ubiegłym tygodniu francuska grupa Havas zapowiedziała bezterminowe zawieszenie nowych inwestycji w Rosji w odpowiedzi na inwazję Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Firma zamroziła wszystkie nowe inwestycje w tym kraju do czasu "osiągnięcia pokoju”.
Dołącz do dyskusji: IPG zawiesza działalność w Rosji