Ipsos: rośnie wskaźnik optymizmu konsumentów
Wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) wzrósł o 3,12 pkt do poziomu 86,70 pkt w lutym, podał instytut badawczy Ipsos w komunikacie w poniedziałek. Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 7,33 pkt do 74,83 pkt.
Ipsos podkreśla, że za obecną zmianą WOK stoi przede wszystkim pewna poprawa ocen sytuacji gospodarczej. Wskaźnik Klimatu Gospodarczego wzrósł o 7,3 pkt., dzięki czemu odrobił nieco ponad połowę straty z ubiegłego miesiąca i wynosi obecnie 74,8 pkt. Jego obecny poziom można traktować bardziej jako uspokojenie ocen gospodarki po tak dużym spadku, jaki miał miejsce w ubiegłym miesiącu (- 12,6 pkt)
"Nieco więcej osób, niż przed miesiącem przewiduje poprawę sytuacji gospodarczej naszego kraju w ciągu najbliższego roku. Optymiści stanowią jednak wciąż jedynie 16%, podczas gdy pogorszenie się sytuacji przewiduje 34% z nas. Wciąż brak wyraźnych sygnałów przyszłej poprawy gospodarczej - najwięcej, bo połowa Polaków uważa, że w ciągu najbliższego roku nic się nie zmieni" - czytamy w komunikacie.
Poziom Skłonności do Zakupów ustabilizował się. Po nieznacznym wzroście o 0,3 pkt. wskaźnik ten wynosi obecnie 94,6 pkt.
"Jednym z pozytywnych czynników jest zmniejszenie obaw przed gwałtownym wzrostem cen (-5 pkt. procentowych) i pojawienie się nadziei, że w przyszłości nie będą one rosły tak silnie jak w styczniu" - podkreśla Ipsos.
Dołącz do dyskusji: Ipsos: rośnie wskaźnik optymizmu konsumentów