Jacek Pochłopień: we „Wprost” więcej o nowych technologiach i kraju, zastępcą naczelnego Marcin Dzierżanowski
Pełniący obowiązki redaktora naczelnego „Wprost” Jacek Pochłopień zapowiada, że tygodnik będzie bardziej otwarty na tematy z mediów społecznościowych oraz będzie w nim więcej treści o nowych technologiach i wydarzeniach w kraju. Zastępcą redaktora naczelnego został Marcin Dzierżanowski.
Wydawca „Wprost” w poniedziałek rano poinformował, że z tygodnikiem żegnają się redaktor naczelny Tomasz Wróblewski i jeden z jego zastępców Mariusz Staniszewski. Obaj pracowali w piśmie przez nieco ponad rok.
Obowiązki szefa „Wprost” powierzono Jacek Pochłopieniowi, który poprzednio przez rok był zastępcą redaktora naczelnego tygodnika. Wydawca pisma deklaruje, że nie szuka obecnie nowego redaktora naczelnego, ale to nie przesądza, że Pochłopień będzie pełnił nową funkcję na stałe. - Ustaliliśmy z obecnym szefem redakcji, że jeżeli pojawi się poważna kandydatura, będziemy o niej rozmawiać - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media i wydawca „Wprost”.
Jacek Pochłopień zapowiada, że pod jego kierownictwem tygodnik będzie bardziej otwarty na social media jako źródło inspiracji i tematów. - Dzięki między innymi mediom społecznościowym uwaga czytelników skupia się na bardzo różnych zagadnieniach, a poglądy kształtują się w poprzek linii podziałów partyjnych. W coraz większym stopniu wyborcy będą oczekiwać od polityków przede wszystkim sprawnego zarządzania określonym obszarem rzeczywistości. My chcemy reprezentować interesy obywateli, domagając się od polityków rzetelnego wykonywania swoich obowiązków - mówi Pochłopień.
We „Wprost” ma być więcej materiałów o nowych technologiach oraz ich wpływie na codzienne życie i przemiany społeczne, a także o wydarzeniach w kraju. - Nasi czytelnicy występują w różnych rolach: pracowników, pracodawców, obywateli, partnerów w związkach, rodziców etc. Zamierzamy kierować do nich treści odpowiadające tym różnym rolom, inspirujące i wspierające w rozwoju. Chcemy zaspokajać różne potrzeby czytelników - deklaruje nowy szef tygodnika. - Doświadczenia naszych projektów samorządowych pokazują, że rozwiązania niektórych problemów mogą kryć się na przykład w nowej ustawie, ale również w pomysłach realizowanych na szczeblu lokalnym. Będziemy chcieli o te rozwiązania walczyć, a dobre praktyki - pokazywać - zapowiada.
Funkcję zastępcy redaktora naczelnego objął Marcin Dzierżanowski, który poprzednio był we „Wprost” kierownikiem działu Naród, a wcześniej m.in. sekretarzem redakcji. Z tytułem jest związany od ok. 10 lat.
Michał M. Lisiecki oczekuje od nowego kierownictwa redakcji realizacji spójnej wizji tygodnika, który ma nie być postrzegany jako prawicowy czy lewicowy. - Od zawsze wierzę, że na rynku jest miejsce dla tygodnika środka, neutralnego politycznie, udostepniającego swoje łamy ciekawym rozmówcą, merytorycznego i ambitnego - wylicza.
Zdaniem wydawcy „Wprost” w ostatnim okresie niesłusznie został zaszufladkowany jako prawicowy. Ponad dwa lata temu tygodnik ujawnił szereg nagrań podsłuchanych rozmów czołowych polityków i biznesmenów, a w maju br. przy okazji zmiany layoutu na okładce wprowadzono oznaczenie „Polski wydawca”.
- To jest właśnie niezwykle trudna rola redaktora naczelnego, aby tytuł nie był szufladkowany jako gazeta tej czy innej opcji politycznej. „Wprost” zawsze było przede wszystkim tygodnikiem wspierającym polskich przedsiębiorców - i tę rolę będziemy umacniać, wychodząc jednocześnie naprzeciw oczekiwaniu merytorycznego tygodnika, który nie będzie się angażował w bieżący spór polityczny, a będzie jego recenzentem - zapowiada Lisiecki.
Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 26 124 egz., o 40,6 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Jacek Pochłopień: we „Wprost” więcej o nowych technologiach i kraju, zastępcą naczelnego Marcin Dzierżanowski
0 zł za wypłatę w każdym bankomacie w Polsce.
0 zł za wszystkie przelewy.
0 zł za posiadanie i używanie karty.
0 zł za prowadzenie konta.