SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jak kupujemy odzież w sieci?

Porównywarka Ceneo.pl w marcu przeprowadziła wśród swoich użytkowników ankietę dotyczącą modowych zakupów w sieci. Wśród osób, które korzystają z serwisu 67 proc. odpowiedziało, że dokonało kupna tego typu produktów za pośrednictwem internetu.

Odpowiedzi na pytania udzieliło łącznie 2065 osób. Użytkownicy zapytani o to, którą część garderoby kupują on-line wskazywali najczęściej odzież (76 proc.). Nieco mniejszą popularnością cieszą się obuwie (56 proc.) oraz galanteria i dodatki (45 proc.). Najrzadziej wskazywaną opcją była bielizna (34 proc.).



wyniki badania przeprowadzonego przez Ceneo.pl pokazują, że mężczyźni kupują równie chętnie jak kobiety. Płeć ankietowanych rozkłada się bardzo równomiernie  – wśród osób deklarujących zakupy tego typu 51 proc. stanowią mężczyźni a 49 proc. kobiety.

Wśród osób kupujących przez internet odzież, obuwie, dodatki, czy bieliznę, największy odsetek stanowią osoby w przedziale wiekowym 19-35 lat - łącznie 68 proc. Najmniejszą grupę stanowią seniorzy – zaledwie 3 proc.



 

Mieszkańcy dużych miast (powyżej 500 tys.) to osoby najchętniej kupujące omawiane w raporcie produkty. Zaraz za tą grupą znajdują się mieszkańcy małych miast i wiosek.


Największą część kupujących w e-butikach stanowią osoby zamieszkujące województwo mazowieckie – 18 proc. Na drugim miejscu znalazło się województwo śląskie (12 proc.), a na trzecim dolnośląskie (10 proc.). Najmniejszą liczbę w ujęciu terytorialnym stanowią osoby zamieszkujące województwa podlaskie i świętokrzyskie – po 2 proc.


Prawie 70 proc. spośród osób, które zadeklarowały kupno odzieży, obuwia, galanterii i dodatków oraz bielizny, deklaruje zakup tego typu produktów kilka razy w roku. Najmniejszą grupę (2 proc.) stanowią osoby kupujące kilka razy w tygodniu. W rozbiciu na płeć wyniki znów rozkładają się bardzo równomiernie.


w internecie często przeglądamy odzież, obuwie, galanterię i bieliznę. Wśród użytkowników Ceneo, którzy kupują w tych kategoriach, najwięcej osób (41 proc.) wybrało odpowiedź "Kilka razy w miesiącu". Natomiast całkiem spora grupa użytkowników deklaruje tego typu window shopping "Klika razy w tygodniu lub częściej".

W drugiej grupie osób – tych, które nie zaopatrują się w tego typu produkty online - 75 proc. chętnie ogląda odzieżowe oferty sklepów. Najwięcej, bo 44 proc. przegląda te produkty kilka razy w roku, a 38 proc. kilka razy w miesiącu.


z badań przeprowadzonych wśród użytkowników Ceneo.pl wynika, że więcej pieniędzy w odzieżowych sklepach online zostawiają mężczyźni. W odpowiedzi na pytanie "Ile wydajesz jednorazowo kupując online odzież/obuwie/bieliznę/galanterię i dodatki" najwięcej mężczyzn zaznaczyło odpowiedź 101-300 zł. Kobiety w tego typu wydatkach są bardziej oszczędne – najwięcej z nich wskazało kwotę do 100 zł. Mężczyźni chętniej niż kobiety wskazują również wyższe kwoty – na zakupy powyżej 300 zł pozwala sobie 12 proc. mężczyzn, a kobiet - 7 proc. Najwyższą możliwą do zaznaczenia kwotę - powyżej 500 zł - wskazało 5 proc. mężczyzn i tylko 1 proc. kobiet.


Z badania Ceneo.pl wynika, że największą barierą jest obawa przed niedopasowaniem odpowiedniego rozmiaru – taką odpowiedź zaznaczyło 74 proc. osób, które nie kupują ubrań w sieci. Inną barierą dla kupujących jest obawa, że otrzymają towar niezgodny z opisem - 43 proc. badanych boi się, że otrzymają rzecz, która będzie się różnić od tej jaką zamówili. 32 proc. osób, które dokonują modowych zakupów przez internet przyznało, że zdarzyło im się otrzymać towar niezgodny z opisem.



 

Z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników Ceneo.pl wynika, że kupując ubrania w sklepach internetowych największą rolę odgrywa galeria zdjęć. To na ich podstawie dokonujemy wyboru. Obok zdjęć (na które uwagę zwraca 93 proc. ankietowanych) czytamy słowny opis (78 proc.) oraz informacje o rozmiarze (74 proc.). Istotnym rozróżnieniem jest tutaj fakt czy rozmiar został podany w standardowy sposób (M, XL), czy w centymetrach. Zdecydowanie więcej osób ceni sobie tą drugą formę. Natomiast najmniej istotne z punktu widzenia konsumenta są filmy wideo o produkcie (9 proc.) oraz porady stylistów i artykuły na temat trendów modowych (8 proc.). Znacznie bardziej liczą się opinie o produkcie i sklepie wydane przez innych klientów (61 proc.).


Dla konsumentów ważna jest możliwość odesłania produktu (według prawa jest to 10 dni). Użytkownicy Ceneo.pl zapytani o to, czy wiedzą o takiej możliwości, w znacznej większości odpowiedzieli, że tak – taką odpowiedź wskazało 67 proc. osób. Pozostałe 33 proc. nie wiedziało o takim rozwiązaniu.


Dołącz do dyskusji: Jak kupujemy odzież w sieci?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl