SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ Polska zredukował liczbę transponderów satelitarnych

Platforma cyfrowa Canal+ nie dzierżawi już na pozycji orbitalnej Hot Bird 13E ośmiu transponderów, tylko sześć. Wcześniej firma tłumaczyła taki ruch optymalizacją pasma na satelicie i ograniczeniem liczby kanałów, którym wynajmuje miejsce na transponderach.

Anteny satelitarne Canal+ i Cyfrowego PolsatuAnteny satelitarne Canal+ i Cyfrowego Polsatu

Operator płatnej telewizji zrezygnował z transpondera  116 (10,834 GHz, pol. V, SR=27500, FEC=3/4), gdzie do niedawna był nadawany kanał Music Box Polska, a w poprzednich tygodniach także DTX, ID i Playboy. Stacja erotyczna została usunięta z oferty platformy Canal+, a muzyczna zakończyła emisję satelitarną. Stawia na dystrybucję poprzez internet i sieci kablowe (m.in. UPC, Vectra, Multimedia Polska).

Redukcja pasma objęła także 119 transponder (10,892 GHz, pol. V, SR=27500, FEC=3/4), z którego w czasie mundialu w Katarze nadawano kanał TVP 4K. Canal+ udostępniał też to pasmo belgijskim kanałom (Club RTL, Plug RTL, La Une, La Trois, RTL TVI), ale  już kilka tygodni temu przeniesiono je na transponder 11. Z kolei Eurosport 2 został przeniesiony na transponder 7, dzierżawiony przez Warner Bros. Discovery.

Wysokie koszty wynajmu transponderów

Ostatnio sprawę optymalizacji pasma skomentował w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciel Canal+. - Zmniejszyliśmy liczbę kanałów, które podnosiliśmy na satelitę w ramach usługi komercyjnej, a dodatkowo zoptymalizowaliśmy wykorzystanie pozostałego pasma - informował nas niedawno Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+. Część klientów platformy krytykuje ją, ponieważ zmniejszenie liczby transponderów ma wpływać negatywnie na jakość obrazu poszczególnych stacji.

Redukcja transponderów pozwoli zapewne firmie zaoszczędzić duże pieniądze w czasach inflacji i niepewnego kursu złotówki. Tego typu usługi francuska firma Eutelsat, dysponująca flotą satelitarną, wycenia w euro. Koszt wydzierżawienia całego transpondera na najpopularniejszej w Polsce pozycji orbitalnej (Hot Bird 13E) to blisko 3,7 mln euro rocznie (tyle płaci na przykład TVN Warner Bros. Discovery za transponder, na którym nadaje 9 stacji).

 Platformy cyfrowe wykorzystują pasmo nie tylko na potrzeby swoich usług, ale chętnie je też wynajmują. - W przypadku kanału HD wynajęcie miejsca od Polsat Box lub Canal+ to maksymalnie 100 tys. złotych miesięcznie, w przypadku stacji SD około 60 tys. zł. Do tego dochodzą koszty wysyłania sygnału na satelitę.  Ciężko, żeby taka suma zwróciła się z reklam - tłumaczył Wirtualnemedia.pl przedstawiciel stacji, która próbowała rozpocząć emisję satelitarną, ale nie zdecydowała się na to z powodu zbyt dużych kosztów.

Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska zredukował liczbę transponderów satelitarnych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
Canal+ Polska ma lata świetności już dawno za sobą. Dwa razy zaprzepaścili efekt fuzji (najpierw z WizjąTV, a potem z N-ką), bo nie potrafili zaoferować satysfakcjonującej oferty (szczytem bezczelności w 2013 była wypowiedź, iż to "klienci nie zrozumieli nowej oferty"). W porównaniu z platformami Canal+ we Włoszech, Hiszpanii czy Francji polska CYFRA+ była zawsze tylko ubogim krewnym ze wschodu (nawet posiadając początkowo te same dekodery Mediasat, Polacy mieli w nich gorszy/brzydszy soft oraz nigdy nieuaktywnione funkcjonalności jak czytnik kart kredytowych, modem czy port równoległy) czy brak sztandarowych usług C+ jak np. interaktywna mozaika programowa, którą C+ szczyciło się we Włoszech czy Francji. Gdyby nie N-ka, to HD Canal+ uruchomiłby kilka lat później (pamiętam wypowiedź ówczesnej dyrektorki, która twierdziła, iż Polacy nie są gotowi na HD i jeszcze długo nie będą... za pół roku weszła N-ka i C+ musiał zmienić swoje plany o 180 stopni).
odpowiedź
User
WaSS
Canal+ Polska ma lata świetności już dawno za sobą. Dwa razy zaprzepaścili efekt fuzji (najpierw z WizjąTV, a potem z N-ką), bo nie potrafili zaoferować satysfakcjonującej oferty (szczytem bezczelności w 2013 była wypowiedź, iż to "klienci nie zrozumieli nowej oferty"). W porównaniu z platformami Canal+ we Włoszech, Hiszpanii czy Francji polska CYFRA+ była zawsze tylko ubogim krewnym ze wschodu (nawet posiadając początkowo te same dekodery Mediasat, Polacy mieli w nich gorszy/brzydszy soft oraz nigdy nieuaktywnione funkcjonalności jak czytnik kart kredytowych, modem czy port równoległy) czy brak sztandarowych usług C+ jak np. interaktywna mozaika programowa, którą C+ szczyciło się we Włoszech czy Francji. Gdyby nie N-ka, to HD Canal+ uruchomiłby kilka lat później (pamiętam wypowiedź ówczesnej dyrektorki, która twierdziła, iż Polacy nie są gotowi na HD i jeszcze długo nie będą... za pół roku weszła N-ka i C+ musiał zmienić swoje plany o 180 stopni).[/quote

Niestety z ofertą programową jest podobnie - np. na siłę przedłużane nieudane seriale. Poza tym skrajna niekompetencja infolinii, wydzwanianie z idiotycznymi ofertami od rana do wieczora, z dziwnych numerów jak u akwizytorów fotowoltaiki. I jeszcze zawieszające się dekodery 4K itd. itd. Ta platforma ma taki poziom jak ich reklamy z psami i kotami - trzeci świat.
odpowiedź
User
X360
Canal+ Polska ma lata świetności już dawno za sobą.

W ciągu max 2 lat zobaczymy nagłówek w stylu "Canal+ Polska kończy działalność"....
Oni na dzień dzisiejszy nie mają praw do żadnej dużej wytwórni -20th Century Fox, Warner Bros., Paramount Pictures, Columbia Pictures, Universal Pictures & Walt Disney Pictures... I tak już zostanie

odpowiedź