Canal+ łączy siły z operatorem telekomunikacyjnym
Francuska Grupa Canal+ rozpoczęła współpracę z firmą telekomunikacyjną ONATi, należącą do OPT Group, aby uruchomić nowe usługi w Polinezji Francuskiej. Będą oferowane pod marką Vini na pięciu archipelagach, które znajdują się na obszarze wielkości Europy.
ONATi wniesie do tego biznesu swoją wiedzę w zakresie dystrybucji technicznej na tak dużym obszarze, natomiast Canal+ zaoferuje nowe kanały telewizyjne i podzieli się know-how w zakresie płatnej telewizji i serwisów streamingowych. Połączona oferta ma pojawić się w IV kwartale 2023 roku. ONATi posiada 112 tys. klientów telefonii komórkowej, 48 tys. internetu i 22 tys. telewizyjnych.
- Cieszę się z partnerstwa z ONATi, które pozwoli nam rozwinąć naszą obecność na terytorium Polinezji z ofertą spełniającą oczekiwania tego rynku. Wzmocni to obecność Canal+ w regionie Pacyfiku, gdzie mamy już ugruntowaną pozycję - powiedział w komunikacie Jacques du Puy, prezes Canal+ International.
Canal+ walczy o pozycję w krajach rozwijających się
Z raportu Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego wynika, że w maju 2022 roku Grupa Canal+ nadawała tylko na tym kontynencie 113 kanałów telewizyjnych. Firma działa m.in. we Francji, Polsce, Czechach, Austrii, Mjanmnie, czyli dawnej Birmie, Wietnamie, Afryce i na francuskich terytoriach zamorskich.
W czerwcu Grupa Canal+ nawiązała strategiczne partnerstwo z PCCW, właścicielem międzynarodowej usługi OTT Viu. Działa ona w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej. Posiada 66,5 mln aktywnych subskrybentów. W wyniku transakcji Canal+ stanie się mniejszościowym udziałowcem Viu. Inwestycja 300 mln dol. ma zostać rozłożona w czasie. Na początku francuska firma przeznaczy na rozwój platformy 200 mln dol. i stanie się właścicielem 26,1 proc. udziałów w serwisie streamingowym. Przeznaczenie kolejnych 100 mln dol. ma zwiększyć ten udział. Jeśli Canal+ będzie dalej inwestować w usługę, to może stać się większościowym udziałowcem z 51 proc. akcji.
Niedawno informowaliśmy, że firma chce stać się liderem afrykańskiego rynku płatnej telewizji i streamingu. W tym celu stopniowo zwiększa udziały w spółce MultiChoice z Republiki Południowej Afryki, właścicielu platformy cyfrowej DStv, płatnego pakietu naziemnego GOtv i serwisu streamingowego Showmax.
W pierwszym półroczu 2023 roku liczba abonentów i subskrybentów Canal+ na całym świecie zmniejszyła się o ponad 500 tys. do 25 mln. Spadki dotyczą głównie Afryki oraz Azji Południowo-Wschodniej. Na rynkach europejskich z wyłączeniem Francji liczba klientów wzrosła z 15,8 mln do 16,1 mln. Łącznie Canal+ ma 25 mln klientów. Na koniec 2022 roku było ich 25,5 mln, a w połowie zeszłego roku 23,9 mln. W krajach afrykańskich liczba abonentów zmniejszyła się z 7,6 do 7,1 mln, natomiast w Azji Południowo-Wschodniej z 1,2 mln do 1 mln.
Dołącz do dyskusji: Canal+ łączy siły z operatorem telekomunikacyjnym