Ruszył darmowy kanał informacyjny w Europie
Warner Bros Discovery wdraża w wybranych krajach Europy darmową stację informacyjną CNN FAST. Choć na wybranych rynkach jest dostępna w serwisie streamingowym Rakuten TV, to w naszym kraju nie można jej na razie obejrzeć za pośrednictwem tej platformy.
CNN Fast to kanał, który emituje trwające od 3 do 6 minut materiały poświęcone wydarzeniom ze świata, gospodarce, sportowi i środowisku. Dynamiczna formuła ma przekonać do stacji młodych odbiorców. Emisji towarzyszą spoty reklamowe. Nadawca liczy, że dzięki emisji na platformach typu FAST (darmowe wideo w streamingu z reklamami), dotrze do nowych klientów dzięki nowoczesnym formatom reklamowym.
„CNN oferuje inne wrażenia niż główny kanał CNN”
Treści dla CNN Fast są przygotowywane przez dziennikarzy CNN i udostępniane przy użyciu technologii opartej na chmurze firmy Amagi. Pod kątem redakcyjnym projektem nadzoruje Meara Erdozain, starsza wiceprezes ds. programowych w CNN International. - To świetna okazja, aby zaprezentować najważniejsze fragmenty najlepszych treści CNN szerszej publiczności, oferując różne gatunki historii przedstawionych w szybkiej, dynamicznej formule, która spodoba się młodszej i szerszej grupie demograficznej - powiedziała Erdozain.
- CNN Fast oferuje nowe i inne wrażenia dla widzów niż główny kanał telewizyjny CNN. Dzięki współpracy z uznanymi platformami, gdzie już odnieśliśmy znaczny sukces w zakresie dystrybucji treści CNN, jesteśmy teraz w stanie dotrzeć do większej liczby widzów i gospodarstw domowych za pośrednictwem dodatkowych urządzeń i formatów. To nowy sposób na sięgnięcie po treści i opowiadanie historii przez CNN - stwierdził Humphrey Black, szef strategii dystrybucji w CNN International Commercial.
Na razie bez dystrybucji w Polsce
CNN Fast jest już dostępny w: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Norwegii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji i Szwajcarii. W nadchodzącym roku zasięg stacji zostanie poszerzony. Na razie wchodzi ona w skład platform Rakuten TV i LG Channels w wybranych krajach. W czerwcu ma do nich dołączyć Samsung TV Plus.
Rakuten TV w kategorii informacje oferuje w Polsce: Euronews English, Reuters, reverynews, ticker News, Bloomberg Originals, Bloomberg Television i The Guardian. Od niedawna serwis ma w ofercie dwa polskojęzyczne kanały: Bjgtjme (filmy) i Grjngo (westerny). Przedstawicielka platformy, która oferuje m.in. kanały FAST informowała ostatnio Wirtualnemedia.pl, że firma pracuje nad poszerzeniem oferty nad Wisłą.
Choć na popularnej m.in. w Niemczech i we Francji pozycji orbitalnej Astra 19,2E kanał CNN International jest niekodowany, to w Polsce wchodzi w skład płatnych pakietów. Przekaz na Hot Birdzie 13E, z którego korzystają m.in. Polsat Box i Canal+ jest kodowany.
Platformy FAST będą rosły w siłę
W naszym kraju wciąż nie ruszyły darmowe platformy LG Channel i Samsung TV Plus, których popularność rośnie w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej. Niemcy mają do dyspozycji na przykład dwie bezpłatne stacje sportowe przygotowane przez DAZN. Jedna pokazuje wybrane mecze najciekawszych piłkarskich lig europejskich, a druga rozgrywki sportowe z udziałem kobiet. Od jesieni 2022 roku posiadacze telewizorów chińskiego producenta mogą korzystać z platformy Xiaomi TV+, ale oferuje ona jedynie zagraniczne kanały.
Być może zmieni się to w najbliższych latach. Według brytyjskiej firmy analitycznej Digital TV Research globalne przychody kanałów FAST osiągną 18 miliardów dolarów w 2028 roku, czyli trzykrotnie więcej niż 6 miliardów dolarów odnotowanych w 2022 roku. Oczekuje się, że Stany Zjednoczone zarobią 9,8 mld dol. przychodów w usługach FAST w 2028 r., następnie Wielka Brytania – 909 mln dol., Korea Południowa – 876 mln dol., a Niemcy – 663 mln dol.
Dołącz do dyskusji: Ruszył darmowy kanał informacyjny w Europie