Niemiecki kanał sportowy szykuje ekspansję w Polsce
Kanał Sport1, obecny w polskich sieciach kablowych w latach 90. jako DSF, inwestuje nad Wisłą. Firma stworzyła centrum technologiczne S1 Technology Hub z siedzibą w Warszawie i zapowiedziała „ekspansję w Polsce w celu uzyskania jeszcze silniejszej pozycji w obszarze cyfrowym”.
Firma zapowiedziała, że zespół S1 Technology Hub rozpocznie pracę w IV kwartale 2023 roku. Cyfrowe portfolio Sport1 obejmuje portal Sport1.de i serwis streamingowy Sport 1, która działa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii z transmisjami sportowymi na żywo i na żądanie. Do spółki należy też kanał telewizyjny Sport1, który prowadzi niekodowaną emisję na Astrze 19,2°E (12, 480 GHz, pol. V, SR=27500, FEC=3/4). FTA jest przekaz w standardowej rozdzielczości (SD). Emisja w wysokiej rozdzielczości (HD) jest zakodowana.
Choć odbiorcy satelitarni, łatwo mogą uzyskać dostęp do kanałów z Astry, to w Polsce niemiecka stacja sportowa była znana w latach 90 za sprawą reemisji w wielu sieciach kablowych. Rozpoczęła nadawanie w 1993 roku jako DSF (Das Sport Fernsehen). W 2010 roku połączyła się z portalem sport1.de, stąd jej obecna nazwa. W ofercie są głównie niszowe rozgrywki sportowe (np. dartowe), programy dokumentalne i rozrywkowe dotyczące sportu i e-sportu, telezakupy, a nocą programy erotyczne.
Na czym będzie polegać „ekspansja w Polsce”?
Nadawca na razie nie odpowiedział na nasze pytania o zakres działalności nad Wisłą. Nie wiadomo zatem czy chce ograniczyć koszty i z naszego kraju obsługiwać niemieckich klientów, pozyskać zewnętrznych klientów w Polsce. Możliwe jest też uruchomienie portalu, serwisu streamingowego, tradycyjnego kanału lub stacji FAST, czyli oferowanej w streamingu za darmo z reklamami. Za Odrą z miesiąca na miesiąc przybywa takich projektów. Polski rynek kanałów sportowych jest dość zatłoczony, chociaż spodziewane wycofanie się Viaplay to okazja do nabycia taniej atrakcyjnych praw. Pytanie czy sięgnie po nie Sport1, który stawia raczej na bardziej niszowe sporty. Do wzięcia mogą być niemiecka Bundesliga, brytyjska Premier League, gale KSW i Formuła 1.
W komunikacie czytamy, że S1 Technology Hub będzie służyć jako centrum rozwoju oprogramowania dla innych firm w Highlight Communications Group, która obejmuje również Sport 1 Medien Group. Na czele S1 Technology Hub stanął Julian Frost, dyrektor zarządzający ds. cyfrowych w Sport1 GmbH. Highlight Communications działa w segmentach filmowym i sportowym oraz eventowym.
- Utworzenie S1 Technology Hub to znacząca inwestycja w cyfrową przyszłość marki Sport1. Nasza ekspansja w Polsce jest logicznym krokiem do pozyskania cennych dodatkowych zasobów dla dalszego rozwoju naszego cyfrowego ekosystemu w świetle dalszego wzrostu popytu. Ponadto chcemy ustanowić nasze nowe S1 Technology Hub jako zrównoważone rozwiązanie o potencjale skalowania jako partner technologiczny dla innych spółek Grupy Highlight Communications Group - stwierdził Tim Schnabel, dyrektor operacyjny i dyrektor ds. cyfrowych Sport1.
- Mamy ambitne cele wzrostu, które nie będą możliwe do osiągnięcia bez silnego zespołu technicznego. Dzięki nowo utworzonemu S1 Technology Hub pozyskujemy właśnie te krytyczne zasoby. Tworzymy niezbędne struktury i procesy wewnętrznie, aby móc przetwarzać silny wzrost i zapewnić szybkie i wysokiej jakości wyniki dla naszych produktów. Celowo zebraliśmy w pełni zintegrowane i elastyczne zespoły SCRUM w mobilnym środowisku pracy - powiedział Julian Frost, CTO i dyrektor ds. cyfrowych Sport1.
Dołącz do dyskusji: Niemiecki kanał sportowy szykuje ekspansję w Polsce