Canal+ online z reklamami? „Działanie globalne”
Choć w Canal+ online nie ma reklam adresowalnych, ani tańszego pakietu z reklamami, to wkrótce może się to zmienić. Użytkownicy aplikacji na Smart TV są ostatnio proszeni o zgodę na wyświetlanie spersonalizowanych reklam. Rzecznik Canal+ Polska Piotr Kaniowski informuje Wirtualnemedia.pl, że to „działanie globalne”.
Na przełomie lipca i sierpnia doszło do aktualizacji aplikacji Canal+ online dla wybranych urządzeń z systemem operacyjnym Android TV. Przyniosła dostęp do szczegółowych opisów poszczególnych programów dostępnych w ramach wideo na żądanie. W ostatnim czasie niektórym użytkownikom po wejściu do aplikacji Canal+ pojawił się także komunikat dotyczący prywatności, zatytułowany „Dotyczy Twoich danych”.
- Canal+ i jej spółki zależne (członkowie grupy Vivendi) oraz nasi partnerzy używają znaczników do zarządzania usługami i ulepszenia ich oraz oferowania bardziej dopasowanych reklam. Możesz skonfigurować wybrane opcje według celu i zaktualizować je w dowolnym momencie w zakładce Prywatność. Wybrana opcja będzie stosowana na wszystkich mediach cyfrowych Canal+ połączonych z Twoim kontem Canal+ - poinformował serwis streamingowy.
„Aktualizacja zgód od użytkowników”
Po wyświetleniu się komunikatu, można przejść do zakładki „Dowiedz się więcej i skonfiguruj swoje opcje”. Tam pojawia się informacja o spersonalizowanych reklamach.
-– Identyfikatory te pozwalają nam oraz naszym partnerom oferować reklamy dostosowane do Twoich zainteresowań. Dokładniej oznacza to, że będziemy mogli: dostosowywać treści reklamowe do nawigacji realizowanej w Twoim terminalu lub do danych osobowych, które podałeś (-aś) w szczególności poprzez wykorzystanie funkcji targetowania reklam lub kontaktów e-mailowych na podstawie historii Twojego korzystania z naszych usług; nawigować kolejne nawigacje wykonane przez Twój terminal; dostosowywać obszary reklamowe do preferencji wyświetleń na Twoim terminalu; dostosowywać prezentację usługi, z którą powiązane są treści reklamowe; zmniejszyć liczbę wyświetlanych reklam; obliczyć kwoty należne podmiotom w łańcuchu dystrybucji reklam; mierzyć skuteczność i wpływ kampanii reklamowych. Wyłączając te identyfikatory, nie będziesz otrzymywać mniejszej ilości reklam, ale reklamy, które niekoniecznie będą odpowiadać Twoim zainteresowaniom - wyjaśnił Canal+, prosząc o zgodę na wyświetlanie reklam spersonalizowanych.
Inna zgoda dotyczy analizy wydajności. – Identyfikatory te służą nam do pomiaru korzystania z naszych usług oraz do oceny ich wydajności w celu lepszego dostosowania się do Twoich oczekiwań. Po wybraniu przez użytkownika trybu „Anonimowy” identyfikatory pozwalają nam dokonać pomiaru korzystania z naszych usług oraz ocenić ich wydajność w sposób całkowicie anonimowy i bez monitorowania – mogą przeczytać użytkownicy aplikacji Canal+.
Do tej pory jedynymi reklamami, wyświetlanymi przez Canal+ online, były te emitowane przez kanały linearne na żywo. Czy taki komunikat to znak, że firma chce wdrożyć reklamy adresowalne (DAI) albo pakiet z reklamami? - To nie jest nowa zgoda. Okienko pojawia się co pół roku w celu zebrania i aktualizacji zgód od użytkowników. To działanie globalne wprowadzone przez Grupę Canal+. W sprawie DAI i pakietów z reklamami, nie mam nic do przekazania – informuje Wirtualnemedia.pl Piotr Kaniowski, rzecznik Canal+ Polska.
Pakiety z reklamami podbijają streaming
Wiele wskazuje na to, że takimi zapisami Canal zostawia sobie „furtkę” na wprowadzenie pakietów z reklamami adresowalnymi. Tańsze subskrypcje z reklamami oferują już w części świata Netflix i Disney+. Do końca 2023 roku, powinny zostać wdrożone także na innych rynkach. Niewykluczone, że pojawiają się w Polsce.
Niedawno informowaliśmy, że brytyjska platforma cyfrowa Sky wprowadziła sprzedaż reklam, dopasowanych na podstawie aktywności abonentów w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google. Dzięki narzędziu, na przykład osobom poszukującym wakacji w danym kraju, można wyświetlić reklamy linii lotniczych do niego latających czy hoteli w pożądanym kurorcie.
Jesienią zeszłego roku TVN Warner Bros. Discovery wdrożył DAI, czyli technologię dynamicznej technologii podmiany reklam. W pierwszej kolejności objęła ona kanały TVN, TVN7 i TTV w naziemnej telewizji cyfrowej. Odbiorcom z aktywną funkcją HbbTV z telewizorami podłączonymi do internetu, zaczęły się wyświetlać spoty, adekwatne do ich lokalizacji, płci, wieku, zainteresowań czy zarobków. W kolejnych tygodniach reklamy adresowalne wdrożono w serwisie streamingowym Player. Ostatnio Telewizja Polsat podjęła decyzję o likwidacji darmowego serwisu Polsat Go z reklamami. Zastąpi go opcja Start w płatnym serwisie Polsat Box Go, która ma kosztować 30 zł rocznie. Nadawca obiecuje, że reklam będzie mniej niż w bezpłatnym serwisie.
Na początku 2024 roku Giełda Papierów Wartościowych ma wdrożyć system reklam adresowalnych, który ma połączyć wszystkich znaczących nadawców i operatorów. - Przez najbliższe pół roku będziemy w kontakcie ze wszystkimi operatorami czy od strony technicznej działa właściwie usługa i czy to na czym nam zależy jest możliwe do osiągnięcia. Wydaje mi się, że centralny projekt, który jest przygotowany przez dużą organizację, która ma zaufanie publiczne ma sens, ponieważ warto zintegrować rynek. Wtedy reklama podmieniana dynamicznie będzie miała większą szansę na adopcje na rynku – mówił podczas Konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej Paweł Laskowski, prezes spółki GPW DAI. Szacuje się, że za 3-4 lata rynek Addressable TV w Polsce może być warty 600-660 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Canal+ online z reklamami? „Działanie globalne”