Canal+ z ponad 30 proc. udziałów w MultiChoice
Grupa Canal+ pozyskała kolejne 4 proc. udziałów w spółce MultiChoice, właścicielu m.in. platformy cyfrowej, która działa w Afryce. Łącznie firma ma obecnie 30,27 proc. udziałów w operatorze płatnej telewizji. Media z RPA donoszą, że francuska grupa chce ponownie złożyć ofertę całkowitego przejęcia MultiChoice.
Canal+ już w 2017 roku chciał przejąć MultiChoice. Wówczas oferta została odrzucona przez właściciela spółki, czyli firmę Naspers, do której kiedyś należały m.in. portal aukcyjny Allegro, portal o tematyce gospodarczej Bankier.pl, porównywarka cen Ceneo, komunikator Gadu Gadu, serwis społecznościowy Nasza Klasa i serwis streamingowy Showmax, który z końcem 2019 roku zakończył działalność w Polsce.
Po raz pierwszy Canal+ zainwestował w MultiChoice w październiku 2020 roku, kiedy kupił 6,5 proc. udziałów w firmie. W 2021 roku grupa posiadała już 15 proc. udziałów, w czerwcu 2022 roku 18,44 proc., a w lipcu ub.r. 20,12 proc. W październiku do Francuzów należało już 26,26 proc. operatora płatnej telewizji z RPA. W skład grupy MultiChoice wchodzą m.in. kanały SuperSport i M-Net, platforma satelitarna DStv, płatny pakiet naziemny GOtv i serwis Showmax.
Canal+ chce być wiodącym operatorem płatnej telewizji w Afryce
Portal Digital TV Europe informuje, że przepisy w RPA odnośnie obcego kapitału w mediach nie są do końca przejrzyste, dlatego nie wiadomo czy Canal+ mógłby przejąć wszystkie udziały w spółce. Miejscowe media informują, że Canal+ chce stać się wiodącym dostawcą płatnej telewizji i serwisów streamingowych na tym kontynencie.
MultiChoice ma 22,1 mln anglojęzycznych abonentów, z czego 9,1 mln mieszka w RPA, a 13 mln w pozostałych krajach regionu. Canal+ jest wiodącym graczem w afrykańskich krajach, gdzie dominuje język francuski. W czerwcu 2022 roku miał w Afryce Środkowej i Zachodniej 6,6 mln abonentów. Połączenie z MultiChoice pozwoliłoby grupie na synergię w zakresie treści programowych czy marketingu.
Na rozwiniętych rynkach płatnej telewizji, wielu klientów rezygnuje z usług platform cyfrowych i sieci kablowych na rzecz serwisów streamingowych. W krajach rozwijających się, gdzie wciąż wiele osób nie ma dobrych łącz internetowych, jest inaczej. W lipcu ub.r. Grupa Canal+ informowała, że w ciągu roku pozyskała w krajach afrykańskich 609 tys. abonentów.
Dołącz do dyskusji: Canal+ z ponad 30 proc. udziałów w MultiChoice